در سایه مشکلات اقتصادی، حوزه فرهنگ و هنر نیازمند نگاه ویژه است

پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، امام جمعه رفسنجان و جمعی از مسؤولان آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مس گشایش یافت.
سیدعلی میرافضلی مدیر روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان در این آیین با اشاره به اینکه دومین سال است که همزمان در رفسنجان و سرچشمه نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود، اظهار داشت: 7 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه با تخفیف ۲۰ درصدی برای عموم و ۵۰ درصدی برای کارکنان مس ارائه می‌شود.
وی بیان داشت: از برنامه‌های جانبی نمایشگاه نقد و بررسی کتاب، دیدار پدیدآورندگان کتب با مخاطبان و همچنین رونمایی از آخرین اثر پروین وجدانی شاعر رفسنجانی که فردا انجام می‌شود، می‌توان نام برد.
مدیر روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان حضور کتابفروشی‌های شهرستان رفسنجان و ناشران بزرگ کشور را در این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: مس در حوزه فرهنگ و هنر وظیفه خود می‌داند که حامی باشد.

رفسنجان می‌تواند پایتخت کتاب ایران شود

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در این آیین با قدردانی از مجموعه مس برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح استان اظهار داشت: با نگاه مثبت مدیران مجموعه مس رویدادهای فرهنگی هنری زیادی در رفسنجان و استان رقم خورده است.
وی بیان کرد: در این برهه زمانی که مشکلات اقتصادی سایه انداخته حوزه فرهنگ و هنر بیشترین آسیب را می‌بیند بنابراین بخش غیردولتی در کنار بخش دولتی می‌تواند تنگناها را برطرف کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با اشاره یه ویژگی‌های رفسنجان به لحاظ کتاب و کتابخوانی آن را خاص دانست و گفت: سال گذشته مطالعاتی در این شهرستان در زمینه سرانه مطالعه صورت گرفته و با وجود جایگاهی که این شهرستان دارد و قدیمی‌ترین کتابفروشی، وجود نویسندگان شاخص و بیش از ۲۰ کتابخانه ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد.
علیزاده خاطرنشان کرد: سال ۹۵ رفسنجان پروسه‌های پایتختی کتاب ایران را تا مراحل نهایی گذراند و لازم است این موضوع جدی گرفته شود تا عنوان پایتختی کتاب ایران را از آن خود کند.
وی بر گسترش باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در رفسنجان تأکید کرد و بیان داشت: این باشگاه‌ها باید در اقصی نقاط شهر تکثیر شود.
نمایشگاه بزرگ کتاب مس از امروز به مدت ۱۰ روز در حسینیه ثارالله شهر رفسنجان و همزمان با آن در سالن تختی شهر سرچشمه دایر است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22691
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.