رفسنجان جزو ۵ شهر برتر انتخاب کتاب سال قرار گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: شهرستان رفسنجان از میان ۱۹۲ شهر شرکت کننده در انتخاب کتاب سال جزو پنج شهر برتر قرار گرفته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم ،پیش از ظهر امروز بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال استان کرمان با حضور محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان، حجت‌الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی در محل سینما آزادی شهر مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد‌.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین با گرامیداشت هفته بسیج و همچنین ایام گرامیداشت کتاب و کتابخوانی در ارتباط با شعار امسال هفته کتاب اظهار داشت: شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی “جای خالی کتاب را با کتاب خوب پر کنید” است.

وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال عنوان کرد: رویداد امروز یکی از رویدادهای بزرگی است که بیش از دو دهه با هدف توسعه فرهنگ مکتوب و ارتقا کیفی و کمی آثار چاپی و تشویق کسانی که متعهدانه در این حوزه فعالیت دارند در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یکی از اهداف این رویداد را ارزیابی فرهنگ مکتوب استان کرمان خواند و ادامه داد: تلاش شده در این سال‌ها هرچه بیشتر به این اهداف نزدیک‌تر شویم و استان کرمان پیشرو در برگزاری این رویدادها است.

علیزاده با بیان اینکه در سال 73 رویداد انتخاب کتاب سال با 22 کتاب رسیده به دبیرخانه کار خود را آغاز کرد گفت: در رویداد امروز 700 اثر به دبیرخانه رسیده است که پس از بررسی‌ها از 30 نفر از شرکت کنندگان تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان جزو 10 استان برتر کشور در  فرایند تألیف و صدور مجوز و ارزیابی کارهای چاپی است اظهار داشت: امسال جایزه کتاب سال مربوط به کتاب‌های چاپی سال‌های 96 و97 است و امسال همزمان انتشار فرخوان بیست و دومین رویداد را خواهیم داشت.

وی در ارتباط با اهمیت جایگاه نویسندگان و مولفین بیان کرد: نویسنده نقش مهمی در تولید محتوا دارد و حلقه ارتباطی بین مولف و نویسنده وجود دارد تا کتاب به دست مردم می‌رسد فرآیندهای مختلفی را طی می‌کند و گام اول را نویسنده برمی‌دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پایان تصریح کرد: شهرستان رفسنجان از میان 192 شهر شرکت کننده در انتخاب کتاب سال جزو پنج شهر برتر قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80474
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.