طرح آموزش رایگان هنر در جنوب کرمان اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: طرح آموزش رایگان هنر در راستای تقویت عدالت آموزشی با مشارکت این وزارتخانه در مناطق محروم جنوب کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی، ارائه آموزش های فرهنگی و هنری برابر در راستای عدالت آموزشی را از اهداف مهم طرح آموزش رایگان هنر دانست و اظهار داشت: برخورداری فرزندان ایران اسلامی از امکان برابر در آموزش های فرهنگی و هنری، رویکرد و شعار تحول و عدالت محوری در دولت سیزدهم و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی از دیگر اهداف و رویکردهای این مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: برنامه های ویژه ای در حوزه فرهنگ و هنر برای عمل به این شعار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی از جمله جنوب کرمان طراحی شده که به تدریج اجرا می شود.

وی ادامه داد: در نخستین گام آموزش رشته های مختلف هنری به صورت رایگان با هدف کمک به رونق کسب و کارهای هنری و کشف استعدادهای هنری در این مناطق اجرا می شود.

وی تصریح کرد: طرح آموزش هنر در ۲ بخش شامل آموزش رشته های مختلف هنری و همچنین کمک به راه اندازی موسسات فرهنگی، هنری، کانون های فرهنگی، هنری مساجد، آموزشگاه های هنری و هنرستان های هنرهای زیبا در مناطق محروم و مرزی در۱۰ استان کشور از جمله استان کرمان انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن تشکر از این اقدام شایسته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری این وزارتخانه گفت: این طرح در نخستین اقدام، در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می شود.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با هماهنگی، یا تماس تلفنی با اداره کل یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها مراجعه یا از طریق سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir به منظور ثبت نام در دوره‌های آموزشی اقدام کنند.

اسحاقی مهلت ثبت‌نام مرحله نخست متقاضیان را تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: برنامه های آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) است و شروع برگزاری دوره‌های آموزش از اول دی ماه ۱۴۰۰ به بعد خواهد بود و برای کلیه شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر می‌شود.

وی افزود: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند.

اسحاقی با دعوت از جوانان و نوجوانان و علاقمندان برای شرکت در این دوره ها، اظهار داشت: این طرح یک فرصت بسیار خوب برای کسب مهارت وبازار کار برای آینده است که می طلبد جوانان و نوجوانان از این مهم استقبال کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79673
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.