نشست رسانه‌ای دست‌اندرکاران برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان: جشنواره ملی موسیقی نواحی هر سال نقش و تاثیر خود را برای موسیقی نواحی ایران آشکارتر کرده است.

به گزارش کرمان نو، نشست رسانه‌ای دست‌اندرکاران برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران امروز چهارشنبه بیست و دوم مهرماه در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
محمدرضا علیزاده ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ابتدای این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: این جشنواره هر سال نقش و تاثیر خود را برای موسیقی نواحی ایران آشکارتر کرده و همین موجب شده تا اعتبار این رویداد نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا کند.

وی افزود : باعث افتخار ماست که این رویداد با همه فراز و فرود خود به این درجه از کمال و جایگاه رسیده است به هر حال بعد از شیوع ویروس کرونا برپایی جشنواره مورد تردید قرار گرفت اما با همت مدیران اجرایی و همراهی هنرمندان و مسئولان ؛چراغ جشنواره خاموش نشد و به رغم همه محدودیت‌ها شاهد برگزاری مجازی جشنواره بودیم.

وی افزود: امسال و در دوره چهاردهم با وجود وضعیت بیماری کرونا با همت همه دست‌اندرکاران جشنواره و عزیزان در معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی چه در دوره قبلی و چه در دوره فعالی سعی می‌کنیم میزبان ۱۱۰ هنرمند و عوامل اجرایی جشنواره در کرمان باشیم و امیدوارم همچون سال‌های گذشته بتوانیم میزبان خوبی برای جشنواره چهاردهم باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های استان در برگزاری سیزده دوره جشنواره موسیقی نواحی تصریح کرد: برگزاری جشنواره در طول بیش از یک دهه باعث اجماع چشمگیر اصحاب موسیقی استان کرمان شده و موجب شده تا حوزه موسیقی نواحی با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شود. ما در حوزه اجرایی تلاش کردیم تا در این دوره نیز اقداماتی را انجام دهیم که بتوانیم به سهم خودمان میزبان خوبی برای هنرمندان و مخاطبان باشیم. ما طبق برنامه‌ریزی که در پنج دوره اخیر داشتیم، شرایطی را برای انجام هماهنگی‌ها طراحی کردیم که در این چارچوب جلساتی به‌صورت مجازی و فیزیکی در تهران و کرمان برگزار شد. در این شرایط با توجه به حضور آقای حسینی معاون سابق هنری وزارت ارشاد تفاهم نامه‌ای با استانداری کرمان برای برپایی هر چه بهتر جشنواره امضا رسید.

علیزاده درباره شرایط برگزاری جشنواره چهاردهم هم گفت: امسال جشنواره موسیقی نواحی ایران در باغ موزه وزیری کرمان برگزار می‌شود و خوشبختانه با مرمتی که در آن انجام گرفته می‌تواند محل مناسبی برای برگزاری رویداد چهاردهم باشد. ما در همین چارچوب تلاش کردیم تا در حوزه اجرایی نیز هماهنگی‌هایی داشته باشیم که در این چارچوب علاوه بر برگزاری جشنواره در بسترهای مجازی برنامه‌هایی را برای پخش این آثار در صدا و سیما داشته باشیم. ما با دوستان در میراث فرهنگی کرمان هم تعاملاتی داشتیم که بر این اساس می‌توان گفت شرایط خوبی برای حوزه اجرایی وجود دارد این در حالی است که شهرداری کرمان و دیگر مجموعه‌های استانی نیز با ما همکاری‌های خوبی داشته‌اند که امیدوارم مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: بنا داریم در سه شهرستان استان کرمان از جمله شهر بابک، سیرجان و رفسنجان نیز شرایط برگزاری جشنواره را فراهم کنیم که در صورت توافق ستاد کرونا این اتفاق هم صورت می‌پذیرد. ما در عین حال یکسری برنامه‌های دیگری را هم تدارک دیده‌ایم که شرایطی برای برگزاری نکوداشت درگذشتگان موسیقی نواحی کشور، برگزاری نشست‌های خبری، برگزاری نمایشگاه عکس داشته باشیم و امیدوارم با همراهی و همکاری اصحاب رسانه که همراه بودند بتوانیم شاهد جشنواره خوبی باشیم.

محمدرضا علیزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره فقدان توجه به پژوهش‌های کاربردی از جمله در حوزه‌های مخاطب‌شناسی توضیح داد: برگزاری نشست‌های پژوهشی و آسیب شناسی مخاطب موسیقی نواحی یکی از بحث‌های جدی ماست که در این زمینه امیدوارم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد و ما در ستاد جشنواره موسیقی نواحی نیز روی آن توجه خواهیم کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78202
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.