پیام وزارت ارشاد به جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی از برگزارکنندگان سومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان قدردانی کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، قادر آشنا -مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- طی پیامی  از برگزارکنندگان سومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان قدردانی کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

“بسم الله النور”

ساده بود و بی ریا، مردمی بود و شکیبا. درونش تلاطمی مدام، چهره اش؛ اما همیشه آرام و منقش به لبخندی صمیمی و گرم. این تصویر چه قدر خواستنی است در التهاب این روز‌های نا آرام جهان.

سرباز بود و چه ناب به گفتار و کردار، این واژه را معنا کرد. در حضور ارجمندش و به گاه کوچ سبز خود. اینک ماییم و رسالتی سترگ بر دوش، ماییم و آغازین گام جاده‌ای دور و دشوار، در ابتدای فصل تعهد و سرآغاز ترجمه واژه سرباز.

خانواده قدرشناس و شریف تئاتر، هواره بر صحنه‌های کوچک؛ اما گرم خود نیکی‌ها را، بزرگی‌ها را و قهرمانی‌ها را به دل و جان ساخته و پرداخته اند و به همت بلند خود از کمترین داشته‌ها و امکانشان، دلنشین‌ترین و صادقانه‌ترین واژه‌ها و تصویر‌ها و لحظه‌ها را جان بخشیده اند و این گونه برای پاسداشت بزرگی و ایثار، برای ثبت قهرمانی‌ها بر تارک تاریخ و برای پالایش جهان از پلیدی‌ها و ظلم، جهاد کرده اند.

اینک نیز تئاتر دل داده است به دلدادگی‌های سرداری از جنس عشق و شیدایی، توکل و اعتقاد، شور و شعور و والایی  تا به قدر توان؛  اما به جان و دل، قدردان بزرگی و همت این بزرگمردان تاریخ باشد و به زبان خود بخشی از جهان ناب ایثار را بازآفرینی کند.

با دعای همواره برای شادی روح بلند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تمام شهدای بزرگوار دفاع مقدس و مدافع حرم و اعتلای جایگاه و منزلت رفیع آن بزرگواران، صمیمانه همت، احساس وظیفه مبتنی بر شناخت و ادای دین هنرمندانه تمام هنرمندان، گروه‌های پرتلاش نمایشی شرکت کننده، مردم شریف کرمان و مخاطبان بزرگوار و تلاشگران و دست اندرکاران برگزاری سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی را ارج می‌گذارم و از پروردگار مهربان برای همه عزیزان سربلندی و توفیق الهی آرزومندم.

باشد که این برگ سبز به پیشگاه بلند حضرت دوست مقبول افتد و در نظر آید.

قادر آشنا
مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83080
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.