حوزه فرهنگ در کرمان نیازمند راهبرد هدفمند و رویکرد استانی‌محور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به یک راهبرد استانی و هدفمند داریم، بنابراین باید از نگاه شهرستانی‌محور به رویکرد استانی‌محور تغییر جهت داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نیاز به یک راهبرد استانی و هدفمند داریم، بنابراین باید از نگاه شهرستانی‌محور به رویکرد استانی‌محور تغییر جهت داده شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدرضا علیزاده با اشاره به لزوم توجه و آسیب شناسی به نحوه حمایت معین های توسعه و بنگاههای اقتصادی استان از پروژه های فرهنگی و حوزه فرهنگ و هنر افزود: باید نگاه این بنگاهها از نگاه جزیره ای و شهرستانی به نگاه استانی تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: در وضعیت فعلی در بعضی شهرستان ها شاخص های فرهنگی و هنری ارتقا یافته که این اتفاق مبارکی است؛ بخشی از این ارتقای شاخص ها نیز  به حمایت بنگاههای اقتصادی از حوزره فرهنگ و هنر در این مناطق برمی گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: اما در برخی شهرستان های دیگر استان نیز شاهد کاهش شاخص های فرهنگی و هنری هستیم  و اتفاقا این مناطق جزو شهرستان هایی هستند که حمایت بنگاه های اقتصادی و معین های توسعه از آنها در حداقل قرار دارد.

وی با بیان اینکه نباید در حوزه فرهنگ و هنر بخشی و جزیره ای نگاه کرد تاکید کرد: امروز تبعات به وجود آمده در یک منطقه و شهرستان کل استان و کشور را درگیر می‌کند؛ بنابراین وظیفه داریم  این مشکلات را با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در جغرافیای استان به حداقل برسانیم.

علیزاده با اشاره به وضعیت حمایتی از فعالیت های فرهنگی و هنری در مرکز استان با طرح پرسشی افزود: معین اقتصادی شهر کرمان به عنوان مرکز پهناورترین استان ایران کیست و ما برای برگزاری دهها رویداد ملی در حوزه فرهنگ و هنر باید به کجا مراجعه کنیم؟

وی اظهار داشت: دولت به سهم خود اعتبارات مشخصی اختصاص می دهد اما دهها جشنواره، نمایشگاه و برنامه ای که در حوزه فرهنگ، هنر و دین در طول سال برگزار می شود نیاز به حمایت اعتباری و ریالی بنگاههای اقتصادی دارد که متاسفانه در شهر کرمان نمی دانیم این مسئولیت را کدام نهاد و بنگاه اقتصاید باید انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرهنگ را به اکسیژن و هوا تشبیه کرده‌اند، تصریح کرد: از ۲۳ شهرستان استان ۱۴ شهرستان کمتر برخوردارندکه باید به نوعی برنامه ریزی کرد تا توسعه متوازن در حوزه فرهنگ داشته باشیم و این امر زمانی محقق می‌شود که عدالت فرهنگی با شفافیت و روشنی در سراسر استان اعمال شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84659
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.