نخستین مجوز فرهنگ‌نامه جنوب کرمان صادر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از صدور نخستین مجوز فرهنگ‌نامه در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین اسحاقی روز چهارشنبه در نشست بررسی جایگاه ادبیات جنوب کرمان در کشور افزود: فرهنگ‌نامه جنوب کرمان با کمک نویسندگان برجسته این منطقه در همه حوزه های پژوهشی، مقاله های دانشجویی، معرفی بزرگان فرهنگ و هنر چاپ و در کشور منتشر می شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ کمیته خرید کتاب در این اداره کل راه اندازی شده است، از حمایت ناشران جنوب کرمان خبر داد و تصریح کرد: در حوزه نمایش نامه نویسی نیز تاکنون این اداره کل از هر کتابی که در این حوزه چاپ شده حمایت کرده است.

اسحاقی با بیان اینکه جنوب کرمان نخبگان فرهنگی زیادی در سطح کشور دارد اظهار داشت: بزرگان فرهنگی و هنری جنوب کرمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می شوند.

استاد ادبیات جنوب کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه ما ۲ نمونه ادبیات مکتوب نوشتاری و ادبیات شفاهی داریم، گفت: ادبیات کهن ما مدفون شده و ما مرز هایی خواهیم داشت که ادبیات نوشتاری هستند و یکی از کهن ترین مرزهای ادبی جهان مربوط به جیرفت است.

منصور علیمرادی افزود: جیرفت در زمان سلجوقیان مرکز رفت آمد شاعران بوده و اما بسیاری از اطلاعات در دسترس ما نیست و سرزمین ما ادبیات کلاسیک داشته که ما از آن بی خبر هستیم.

وی با بیان اینکه انجمن ادبی دهه ۷۰ در جیرفت راه اندازی شد که بعد از آن یک جریان ادبی شکل گرفت و چهره های فرهنگی در این انجمن فعال شدند گفت: جنوب کرمان در حوزه ادبی شفاهی کم نظیر و در جهان زبانزد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77273
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.