نوزدهمین پردیس سینمایی امید در شهر جیرفت احداث می‌شود

خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید جیرفت، عنوان کرد : توجه به توسعه زیرساخت های سینمایی از وظایف و مسوولیت های سازمان سینمایی است.

حیدری افزود: صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست ، سرمایه گذاری است.

حیدری در راستای شعار ایران تنها تهران نیست از حضور جدی تر سازمان سینمایی در استان ها خبر داد.

وی تصریح کرد: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی ، بخش خصوصی ، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها ، شهرداریها و سازمان شهرداریهای کشور ، توسعه زیر ساخت های سینمای و افزایش سالن های سینما در کشور شتاب گرفته است.

دکتر حیدری با خرسندی گفت: با استقبال شهرداریها برای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما مواجه هستیم و تا امروز تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۹ شهر در ۱۹ استان کشور با ظرفیت ۶۳ سالن امضا شده است.

وی خاطرنشان کرد: پردیس سینمایی امید در راستای برقراری عدالت فرهنگی و کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود
حیدری خلیلی با بیان اینکه تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی می باشد، افزود: یک میلیارد و دویست میلیون تومان (۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری ها و دهداری های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید جیرفت پرداخت می شود.

وی ادامه داد: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری ، تاسیسات ، سالن ، پرده ، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم ، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی ، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی گفت: جیرفت به لحاظ پیشینه فرهنگی و تمدنی ، جمعیت دانشجویی ۱۵۰۰۰ نفری و بیش از ۵۰۰۰۰ نفر دانش آموز ، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید گردید.

وی تصریح کرد: پردیس سینمایی امید جیرفت در جنوب استان کرمان با ۳ سالن و پیش بینی ۴۰۰ صندلی در میدان شاهد – پارک ولیعصر شهر جیرفت با محوریت شهرداری جیرفت احداث خواهد شد.

وی اشاره کرد: در حال حاضر ۲۵۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۶۳ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداریها در سطح کشور در حال احداث است.

دکتر حیدری خلیلی بیان کرد: شهرداریها می توانند از مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره برداری پردیس سینمایی امید استفاده کنند که هر سالن سینما بطور مستقیم ظرفیت ایجاد ۵ شغل را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی تصریح کرد: هزینه احداث سینما بدون احتساب زمین و به ازای هر صندلی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35979
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.