آکادمی کارآفرینی در رفسنجان آغاز به کار کرد

آکادمی کارآفرینی و توسعه کسب و کار با هدف آموزش و پرورش جوانان مستعد در زمینه های مختلف در شهرستان رفسنجان استان کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، برنامه ریزی برای تدریس دوره های مربوط به مهارت افزایی و اشتغال به فراگیران از جمله کارکردهای این آکادمی تعریف شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان‌ کرمان شامگاه دوشنبه در آغاز به کار این آکادمی در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: تحصیلات دانشگاهی خوب است امّا در کنار تئوری های درسی، چیزی که آموختم، ارتباطات اجتماعی بود، توجه به آن برای آینده عالی است.

رضا اسماعیلی افزود: دوره آکادمی کارآفرینی بسیار مفید است و می تواند به توسعه اشتغال کمک کند.

وی بیان کرد: انجمن کارآفرینان رفسنجان پنج سال به دنبال ایجاد و راه اندازی این ایده و آکادمی کارآفرینی و توسعه کسب و کار بود.

امام جمعه رفسنجان هم در این آیین اظهارکرد: کارآفرینی و ایجاد اشتغال یک موهبت الهی است و ارزش متعالی آن در آموزه های دینی هم آمده است.

حجت الاسلام اصغر عسکری بیان کرد: کارآفرینی دارای برکات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است؛ در جامعه ای که در آن شغل پایدار وجود داشته باشد لغزش های فرهنگی کمتر است.

فرماندار رفسنجان نیز آکادمی کارآفرینی و کسب و کار  را گام مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و افزود: برخی آمارها که در خصوص اشتغال بیان می‌شود معمولا مربوط به اشتغال پایدار نیستند؛ اشتغالی مطلوب است که پایدار باشد و فرد بتواند اقتصاد خانواده را تأمین کند و برای ایجاد اشتغال پایدار هم ایجاد بنگاه‌ها و کارخانه‌های با توانمندی بالا مورد نیاز است که بتوانند محصولاتی بادوام تولید و روانه بازار کنند.

حمیدرضا ایرانمنش رئیس هیات مدیره انجمن کارآفرینی شهرستان رفسنجان هم گفت: این آکادمی برای هنرجویان ۳۰۰ ساعت تدریس تئوری و ۲۷۰ ساعت فعالیت عملی را خواهد داشت که به مدت ۹ ماه مسائل مربوط به چگونگی ایده پردازی، اجرای ایده و کارآفرینی و ایجاد شغل را بیان می کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76267
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.