مدیرکل امور مالیاتی استان اعلام کرد:


اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان کرمان

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمد سلمانی در رابطه با ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی بیان کرد: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، تکریم مودیان و کاهش ترددهای غیرضروری، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در سامانه عملیات الکترونیکی راه‌اندازی شده است و مودیان با استفاده از این سامانه، بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند اوراق مالیاتی خود را مشاهده نمایند.

وی افزود: رویه‌های اجرایی هم اکنون شامل ثبت نام مودیان، ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، پرداخت مالیات، ارسال صورت معاملات فصلی و لیست مالیات حقوق کارکنان، مطالبه و وصول مالیات، ثبت اعتراضات مودیان، ابلاغ اوراق مالیاتی و تعیین ادارات امور مالیاتی مربوطه برای انجام موارد فوق را به اجرا درآورده است.

سلمانی در خصوص نتایج مثبت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی توضیح داد: از جمله این نتایج مثبت می‌توان به کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری مودیان به ادارات امورمالیاتی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنان، انجام فرآیندهای مالیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن و درنتیجه جلوگیری از سردرگمی مودیان یا طولانی شدن زمان قطعیت پرونده های مالیاتی، ایجاد امکان صدور گواهی های مالیاتی در اسرع وقت، امکان واکنش به موقع مودیان به اوراق ابلاغی و جلوگیری از ضایع‌شدن حق ایشان، عدم دسترسی افراد غیرمسئول به اوراق مالیاتی مودیان، امکان دسترسی مودیان به تمامی اوراق مالیاتی ابلاغ‌شده و عدم نیاز به بایگانی کاغذی توسط مودی اشاره کرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی اشخاص انجام می‌شد، اما برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد مشاغل هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پرونده‌های مالیاتی کافی است و در خصوص پرونده‌های مشارکتی، فرم درخواست بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی باید توسط شریک اصلی تائید و ارسال شود.

سلمانی اضافه کرد: در این طرح، دعوت به هیئت حل اختلاف، ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد شد.

وی عنوان کرد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای تمامی مودیان، حساب کاربری ایجاد و برای متقاضیان استفاده از خدمات «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری می شود.

سلمانی در رابطه با روند استفاده از این سامانه توضیح داد: در این خصوص مودیان مالیاتی ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امورمالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir با تکمیل و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها»، می‌توانند از این خدمت استفاده کنند. از خدمات ارزشمند دیگر این طرح می توان به امکان دسترسی و اطلاع مودیان محترم مالیاتی از آخرین اوراق مالیاتی تشخیص یا قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده خود اشاره کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81123
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.