طرح خرید شفاف از اول اسفند در جنوب کرمان اجرا می‌شود

معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان از اجرای مرحله دوم طرح خرید شفاف از ابتدای اسفندماه در این منطقه خبر داد.

به گزارش کرمان نو، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، محسن مشایخی افزود: طرح خرید شفاف در راستای اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات، اجرا می شود که در نتیجه گروه وسیعی از کالاها با قیمت مناسب تری در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این طرح پس از درج قیمت تولید کننده روی محصولات، کالاهای مصرفی حداکثر ۳۰ درصد و کالاهای سرمایه‌ای حداکثر ۲۰ درصد هزینه توزیع به قیمت درج شده درب کارخانه روی کالا اضافه و بیش از این مقدار تخلف محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: تخفیف های این طرح، از درصد سود و هزینه توزیع روی کالاها کسر و محاسبه شده و بدین ترتیب، تخفیفات غیرواقعی روی قیمت کالاها حذف و موجب ایجاد رقابت در واحدهای عرضه کننده می شود.

مشایخی تصریح کرد: وزارت صمت سعی دارد با به خدمت گرفتن سه شبکه بزرگ توزیع به طور همزمان طیف کالاهایی را که مشمول این تخفیف ها می شوند را گسترده‌تر کند تا شرایط سبد خانوار بهبود یابد.

وی ادامه داد: روال برگزاری این طرح همانند گذشته است و تفاوت آن با سال جاری در ایجاد هم افزایی بین شبکه بزرگ توزیع شامل اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی است.

معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان تاکید کرد: مرحله دوم جشنواره خرید شفاف از اول اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در جنوب کرمان از طریق فروشگاه های زنجیره ای، صنوف منتخب و میادین تره بار با هدف شفافیت در نظام توزیع و عرضه کالاهای با درج قیمت تولید کننده اجرا می شود.

وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای برای اطلاع مردم از کالاهای شامل تخفیف جشنواره پارچه نوشته هایی را داخل فروشگاه ها نصب می کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85418
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.