استاندار: هزینه برق واحد استخراج ارز دیجیتال رفسنجان صادراتی است

استاندار کرمان بابیان این‌که برق مصرفی واحد استخراج ارز دیجیتال در رفسنجان کاملاً قانونی است گفت: این واحد سهمیه برق صادراتی مصرف می‌کند.

موضوع استخراج ارز دیجیتال در روزهای گذشته به یکی از بحث‌های داغ کشور تبدیل شده است. برخی‌ها یکی از علل قطعی‌های اخیر برق در کشور را استخراج رمزارز‌ها می‌دانند. مزرعه استخراج بیت‌کوین چینی‌ها در رفسنجان که بزرگترین فارم ماینینگ ارز دیجیتال کشور است این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است.

مصرف بالای برق زراعت بیت کوین باعث شده این صنعت در این روزهای بی برقی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. تولید هر بیت کوین معادل مصرف سالانه ۲۴ خانه در تهران برق مصرف می کند یا معادل مصرف برق یک خانه در تهران به مدت ۲۴ سال. در پی درخواست کاهش برق صنایع توسط برق منطقه‌ای کرمان این سوال ایجاد شد که آیا چینی‌های پر مصرف هم مصرف خود را کاهش داده اند؟

روز گذشته عباس‌پور مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای کرمان در این رابطه به «کرمان‌نو» گفت: اخیرا از چینی‌ها خواسته شده تا در این زمینه همکاری لازم را برای کاهش مصرف داشته باشند که سرمایه‌گذار چینی هم قول همکاری داده است.

 طی روزهای اخیر در شبکه های مجازی مطالبی در خصوص استفاده این واحد استخراج ارز دیجیتال از برق با تعرفه داخلی انتشار یافته است.

استاندار کرمان روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به دهکده استخراج بیت کوین در رفسنجان و حاشیه‌هایی که در مصرف برق این مجموعه در فضای مجازی منتشر شده، گفت: این پروژه کاملا قانونی و سقف میزان مصرف برق دارد. میزان مصرف برق آن مدیریت و برق با قیمت برق صادراتی به آنها داده می‌شود.

بر اساس آمار برق منطقه‌ای کرمان برقی که به چینی‌ها فروخته می‌شود به ازای هر کیلووات در زمستان 960 تومان و در تابستان 2 هزار تومان است. برای هر بیت‌کوین ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود. بر این اساس با احتساب قیمت زمستان برای تولید هر بیت‌کوین 69 میلیون و 120 هزار تومان درآمد برای وزارت نیرو دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62326
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.