استاندار کرمان: بانک‌ها خود را برای تامین مالی کالاهای اساسی آماده کنند

 استاندار کرمان گفت: در آینده نزدیک نیاز زیادی به تامین منابع مالی برای کالاهای ضروری مردم داریم که بانک های خصوصی خود را برای این مهم آماده کنند تا وظیفه و نقش خود را در این حوزه انجام دهند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی‌وند روز پنجشنبه در نشست شورای بانک های استان کرمان با بیان اینکه بانک های خصوصی باید ذیل سیاست های این استان فعالیت کنند افزود: ۳۵ هزار میلیارد تومان برای ناترازی بانک های خصوصی کشور از جیب مردم رفت و این ناترازی را باید در استان کرمان رصد کنیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: بانک های دولتی تا اندازه ای نقش خود را در پرداخت تسهیلات به خوبی ایفا کردند و درصد منابع مصارفشان قابل توجیه است، اما بخشی از منابع بانک های خصوصی از این استان است که به تناسب آن تسهیلات پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بانک پاسارگاد بیشتر منابع خود را در تهران جذب می کند اما ما بیش از چهل هزار میلیارد تومان طرح از این بانک در استان افتتاح کردیم، بانک گردشگری نیز در فولاد بافت سرمایه گذاری کرد اما نسبت منابع و مصارف سه درصدی برخی از بانک ها، خود بانک را تحت فشار قرار می دهد که برای ما پذیرفتنی نیست.

زینی وند افزود: در بخش اشتغال برنامه ریزی مفصلی انجام شد که پایش می شود و حوزه امنیتی و نظارتی به خوبی رصد آن را بررسی می کنند اما هدف ما مچ گیری و تحت فشار قرار دادن هیچ بانکی نیست اما بانک ها باید ذیل سیاست گذاری استان قرار گیرند و اگر اینگونه باشد منابع را هم به سمت شما سوق می دهیم.

وی بیان داشت: همه منابع و مصارف بانک های خصوصی در صورت همکاری نکردن باید در نشست استانداری ارائه شود که بدانیم در استان کرمان چه اتفاقی می افتد.

استاندار کرمان افزود: باید سهم بانک ها در تامین مالی طرح های اشتغالزایی مشخص شود، جذب منابع شرکت های بزرگ به کرمان افزایش یافته اما رضایت بخش نیست و ما میزان تامین مالی نظام بانکی برای کلان پروژه ها را باید داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید به تناسب منابع بانکی در استان کرمان میانگین نسبت منابع به مصارف تا نیمه اول سال آینده به کشور نزدیک شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80121
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.