استاندار کرمان: دولت هرکجا بر صنعت سیطره انداخته، ابتدای خرابی کار است

استاندار کرمان می‌گوید هرجا دولت سیطره بر صنعتی می‌اندازد و آنجا ابتدای خرابی کار است زیرا دولت باید کار حاکمیتی و نظارتی خود را انجام دهد.

علی زینی‌وند روز چهارشنبه در آیین افتتاح کارخانه کرمان باتری ارگ با بیان اینکه فعالیت تولیدی دولت در برخی نقاط موجب رانت و فساد می شود گفت: در هرجای کشور که اجازه نفس کشیدن به بخش خصوصی دادیم، آن بخش رشد کرده و با دنیا رقابت کرده است.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت کار حمایتی و فراهم کردن فضا و تسهیلگری است و داشتن این دیدگاه که مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری و دولت نیز قرار دارد، زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم می‌کند.

وی افزود: در ایران اگر مقررات زائد و پیچیده دولتی مانع‌کار مردم نشود، کشور تصاعدی تغییر مثبت می کند.

استاندار کرمان گفت: ۳۵ درصد صنایع این استان داخلی سازی شده و آمار یاد شده در خودرو سازی‌های کرمان ۴۵ درصد است که این آمار طبق هدف گذاری تا سال آینده ۷۰ درصد می‌شود لذا بخش خصوصی توانمند دولت را به توسعه می‌رساند.

افزود: بخشی از لوازم و تجهیزات کارخانه کرمان باتری بومی سازی شده و بخش مهم کار در اینگونه صنایع دانش و فناوری و مهندسی معکوس است.

ایرانی ها توان تولید قطعه و خودرو را دارند

وی اظهار داشت: کشورهای پیشرفته نیز تاکید بر فراگیری دانش و فناوری دارند و صنعت خودروسازی ایران به حدی رسیده که ایرانی ها توان تولید قطعه و خودرو را دارند اما در برخی مواقع نقل و انتقال کالا و دانش راحت شده و ممکن است واردات بخشی از صنایع از نظر اقتصادی مزیت داشته باشد.

کارخانه کرمان باتری ارگ به عنوان نخستین تولید کننده باتری در مرزهای استان کرمان با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار باتری امروز(چهارشنبه) با حضور استاندار کرمان افتتاح شد.

این پروژه با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان برای ۶۰ نفر اشتغالزایی کرده که با حضور استاندار کرمان، مدیرکل جذب و سرمایه گذاری و حوزه استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و رییس خودرو سازی کرمان و سایر مسئولان استانی در شهرک صنعتی به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66387
1 نظر
  1. سامان می گوید

    اقای علی زینی وند درامد معدن مس رفسنجان دارد خرج کرمان میشود چرا
    چرا رفسنجان باید برخی هزینه های کرمان را بدهد مگر از کرمان به ما چه میرسد بجز بدبختی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.