رییس اتاق بازرگانی کرمان:


اقتصاد کرمان، اضمحلال منابع است| آماده واردات یک میلیون دوز واکسن کرونا هستیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اقدامات اتاق از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بحث تولید و تامین ماسک و لوازم موردنیاز کادر بهداشت و درمان افزود: فعالان اقصادی استان کرمان اعلام آمادگی واردات یک میلیون دوز واکسن کرونا را کرده اند و منتظر دریافت مجوز هستیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سیدمهدی طبیب زاده” ظهر امروز ۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه ها پتانسیل خوبی برای جریان سازی مثبت در حوزه کار اتاق بازرگانی دارند، اظهار کرد: اتاق یک تشکل غیرجناحی است و خواستار جریان مطالبه گری به نفع اقتصاد استان و همراهی رسانه ها در راستای اقدامات برای الگوی توسعه استان هستیم.

وی افزود: معتقدم قلم، بیان و تاثیرگذاری رسانه میتواند بهترین راهبردها را در استان و کشور ایجاد کند و در این راستا همدلی به وجود بیاورد.

باید از پتانسیل‌ها برای پیشبرد جریانات مثبت در استان استفاده کرد

طبیب زاده تصریح کرد: باید از این پتانسیل‌ها برای پیشبرد جریانات مثبت در استان استفاده کرد و ما با قدرت ایستاده‌ایم و مطالعه و داده داریم هرچند مورد انتقاد قرار می‌گیریم اما چاره ای جز اجرا نداریم و باید برای آینده استان کار کرد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اثرات اقتصادی کرونا بیان کرد: باید این مسائل به طور اساسی مورد توجه قرار بگیرد و واکسیناسیون با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد تا شاهد حوادث ناگوار در استان کرما و کشور نباشیم.

وی با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بحث تولید و تامین ماسک و لوازم موردنیاز کادر بهداشت و درمان افزود: فعالان اقصادی استان کرمان اعلام آمادگی واردات یک میلیون دوز واکسن کرونا را کرده اند و منتظر دریافت مجوز هستیم.

طبیب زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از بهره وری خیلی غفلت می شود، گفت: اقتصاد استان کرمان اضمحلال منابع است. معلوم نیست این چرخه به چه قیمتی می چرخد و صرف انرژی از جمله برق، آب و … و برداشت معادن در حد گذران زندگی است و به فکر توسعه نیستیم.

وی با اشاره به اینکه بهره وری در همه بخش ها از جمله انرژی، آب، صنعت و …مطرح است، تصریح کرد: باید این حوزه تحلیل شده و فرهنگ بهره وری توسعه یابد.

کرمان فضای جذب نخبگان در حد عالی را ندارد

رییس پارلمان بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی بیان کرد: کرمان فضای جذب نخبگان در حد عالی را ندارد و نخبگان یا به تهران و یا خارج از کشور می روند که باید به این مسئله پرداخته شود و شرکت های دانش بنیان نتوانسته فضای جذب نخبگان را فراهم کند.

وی تصریح کرد: فرار سرمایه از کرمان موضوع حیاتی است و کمتر کسی است علاقمند به سرمایه گذاری در استان است و شاید در استان استهلاک سرمایه گذاری از موضوع سرمایه گذاری در صنایع کوچک و متوسط بیشتر است.

طبیب زاده در ادامه با اشاره به بهره برداری از معادن استان کرمان بیان کرد: آیا مسولان کنونی و سابق استان کرمان به این فکر کرده اند اگر روزی زنجیره فولاد و مس را نداشته باشیم، این همه سرمایه و طرح چه می شود؟ برای ۲۰ سال آینده چه برنامه ای دارند و سود معادن کجا هزینه می شود؟

ممکن است استان کرمان در آینده نه چندان دور با مشکل جدی سرمایه گذاری مواجه شود

وی ادامه داد: در صورت تداوم حرکت با فرمان کنونی، استان کرمان در آینده نه چندان دور با مشکل جدی سرمایه گذاری مواجه است لذا نیازمند تحول اساسی هستیم و اتاق بازرگانی همه مسائل را بررسی کرده و حاضر هستیم اطلاعات را در اختیار گذاشته و جریان سازی ایحاد شود.

رییس اتاق بازرگانی کرمان تاکید کرد: نباید با تغییر دولت دچار حاشیه شویم و باید در مسیر توسعه پایدار قرار بگیریم؛ باید شاخص های توسعه پایدار کشور شناسایی و در استان مقایسه شود تا جریان سازی توسعه پایدار صورت بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش درباره صادرات سه میلیون دلاری کشورمان به افغانستان اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در افغانستان ممکن است این بازار را از دست بدهیم و فعلا صادرات به این کشور مقداری مختل شده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات پسته در سال جاری خوب بوده و رشد داشتیم، افزود: در مجموع وضعیت صادرات مطلوب نیست و بیشتر مواد اولیه را صادر می کنیم و به کالای تکنولوژیک نرسیده ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75810
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.