بازار قیمت خرما را تعیین می‌کند

درحالی که امین باقری فرماندار ریگان، در جلسه قیمت گذاری خرما گفت: با توجه به اینکه نخلداران ریگانی در بدترین شرایط آب وهوایی بهترین ومرغوب‌ترین خرما را تولید می‌کنند و برداشت خرما از ریگان آغاز می‌شود تعیین کننده نرخ خرما ریگان است و قیمت هر کیلو خرما ۲۳ هزار تومان تعیین شد. این در حالی است که عضو هیات رییسه انجمن خرمای کشور به ما گفت خرمای مضافتی در بازار 15 هزار تومان به فروش می رسد.
فرماندار ریگان در ادامه صحبتش گفته بود: هر کیلو خرمایی که یک نخلدار ریگانی تولید وتحویل سردخانه می‌دهد ۱۷ هزار تومان برای کشاورز هزینه در بر دارد.
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های شهرستان ریگان برداشت می‌شود ابراز کرد: خرمای شهرستان دارای کیفیت خاصی است که سال گذشته به چندین کشور خارجی صادر شد.
باقری تصریح کرد: در شهرستان ریگان ۱۸ سردخانه وجود دارد که کار جمع آوری خرمای نخلداران ریگانی را بر عهده دارند.
وی افزود: در شهرستان ریگان ۱۲ هزار هکتار نخلستان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار هکتار نخلستان بارور است.
خرما بازار 15 هزارتومان
عضو هیات رییسه انجمن خرمای کشور ضمن اعلام این که قیمت فعلی خرمای مضافتی در بازار 15 هزار تومان است به ما گفت: خرما کالایی نیست که مشمول قیمت‌گذاری دولتی شود، فرمانداران حق تعیین قیمت خرما را ندارند هرچند آن‌ها هم می گویند فعالین قیمت گذاری کرده‌اند اما مگر می‌شود برای بازار قیمتی را تعیین تکلیف کرد؟
در حال حاضر قیمت خرما 15هزارتومان است و محل آن هم فرقی نمی‌کند.
وی همچنین ادامه داد: بازار خرما بستگی به میزان تولید و عرضه و تقاضا دارد.
اگر امسال تولید خرما بالا باشد قیمت آن هم پایین است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31288
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.