بیش از ۷۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان کرمان انجام شد

مدیرکل گمرکات استان کرمان از صادرات ۳۰۷ هزار و ۲۷۸ تن و به ارزش ۷۲۳ میلیون و ۱۳ هزار و ۷۷۴ دلار از گمرکات استان در امسال خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمدرضا قادر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان صادرات گمرکات استان کرمان در 9 ماهه نخست امسال اظهار داشت: در این مدت صادرات انجام شده از گمرکات استان 307 هزار و 278 تن و به ارزش 723 میلیون و 13 هزار و 774 دلار بوده است.

وی با اشاره به مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان کرمان بیان کرد: کشورهای چین، هند، آلمان، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، ترکیه، قطر، هنگ‌کنک، تایوان و روسیه به عنوان کشورهای هدف صادرات استان کرمان هستند.

مدیرکل گمرکات استان کرمان با اشاره به ترکیب ارزش کالای صادراتی استان در سال جاری عنوان کرد: این محصولات شامل پسته و مغز پسته به ارزش بیش از 474 میلیون دلار، مصنوعات مسی به ارزش بیش از 69 میلیون دلار، مس به صورت شمش به ارزش 102 میلیون دلار، فراورده‌های نفتی به ارزش بیش از 16 میلیون دلار و خرما خشک و تازه به ارزش بیش از 11 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست امسال 594 میلیون و 88 هزار و 40 دلار واردات صورت گرفته از گمرکات استان کرمان بوده، ادامه داد: این واردات از کشورهای چین، ترکیه، هلند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، مالزی، آلمان، اسپانیا، لهستان و ایتالیا وارد شده است.

قادر با اشاره به جزییات کالاهای وارد شده به استان گفت: عمده کالاهای وارداتی استان کرمان از گمرکات این استان شامل اجزا و قطعات خودرو به ارزش بیش از 453 میلیون دلار، اجزا و قطعات مودم به ارزش بیش از 34 میلیون دلار، سایر اقلام وارداتی به ارزش 25 میلیون  دلار، سایر لوازم و ماشین‌آلات صنعتی به ارزش بیش از 22 میلیون دلار، اجزا و قطعات منفصله کامیون به ارزش بیش از 19 میلیون دلار   بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82089
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.