تعهدات دولت در خصوص مصوبات حمایتی ستاد کرونا در خصوص اصناف عملیاتی شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات اصناف اظهار کرد: با توجه مشکلات ایجادشده برای اصناف ناشی از تعطیلات زمان کرونا باید تمام تعهدات دولت در ستاد کرونا در خصوص حمایت از اصناف عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی در همایش روز اصناف در کرمان اظهار داشت: در حوزه مباحث مالیاتی از سه چهار سال قبل تلاش کردیم مسائل مربوط به اخذ مالیات سامانه محوری باشد نه ممیزمحور زیرا این تشخیص فساد آور است و مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: قانون پایانه فروشگاهی سامانه مودیان طراحی شد. در قانون قبل مرجع برای رسیدگی به دعاوی سازمان مالیاتی بود در حالی که باید مرجع سومی باشد و موضوع را رسیدگی کند که در قانون جدید اصلاح شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: درخواست ما این است هیئت های داوری سر جای خود بنشیند و در واقع بین سازمان صنفی و مالیاتی نظر بدهد و باید این موضوع در استان کرمان عملیاتی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در دولت قبل هرچه تلاش کردیم سامانه محاسبات مالیاتی راه اندازی شود که بخشی از آن عملیاتی نشد، امسال درخصوص میزان تشخیص مالیات ها اعلام شد براساس دیتاها انجام می شود. ‌

وی با بیان اینکه همه بحث ما این است علی الراس حذف شود و عملکرد خریدف فروش و هزینه ها شفاف باشد، افزود: سازمان امور مالیاتی در اجرای مفاد قانون سامانه مودیان، پایانه فروشگاهی و طرح نظام جامع مالیاتی عقب است و البته اعتراض به دولت کنونی نیست زیرا چند ماهی است مسئولیت را به عهده گرفته است.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال با توافقات صورت گرفته، حدود یک میلیون واحد صنفی معاف از مالیات شدند، تصریح کرد: در مباحث مرتبط با مالیات این توافق شده و اگر بخواهند به اجحاف، مالیات واحد صنفی را افزایش بدهند، آماده همکاری و پیگیری مسائل اصناف هستیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: یکی از توافقاتی که با وزیر اقتصاد داشتیم که درباره مصوبات و تعهدات دولت در رابطه با ستاد کرونا که قرار بوده درباره اصناف اعمال شود، گزارش بدهند تا مطالبات واحدهای صنفی پاسخ داده شود.

وی اظهار داشت: نماد اقتصاد خرد در کشور، واحدهای صنفی هستند و تاکید مقام معظم رهبری توسعه فعالیت ها در بخش خصوصی است و کاهش فعالیت های دولت در اقتصاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی و اصل خصوصی سازی می باشد.

پورابراهیمی ادامه داد: تنها جایی که نماد بخش خصوصی واقعی در اقتصاد کشور است، واحدهای صنفی هستند زیرا بخش عمده ای از واحدهای بزرگ اقتصادی از سیاست دولت تبعیت می کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واحدهای کسب و کار بخش واقعی اقتصاد هستند و توسعه این بخش می تواند ظرفیت های زیادی ایجاد کند و باید این مسیر را دنبال کنیم و ما آماده همکاری و پیگیری مسائل اصناف هستیم.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90357
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.