جدل بر سر آب در کشور شروع شده است

حبیب الله نیک زادی پناه در دیدار با نیروی انتظامی شهرستان بم گفت: «شرق استان کرمان یکی از نقاط کم نظیری است که از ویژگی بالایی برخوردار است و خداوند نعمت بزرگی به ما داده است که درحال تلاشیم از این امکانات استفاده کنیم. از جمله ویژگی های منطقه به آب می توان اشاره کرد که مایه حیات است. امروز جنگ آب در دنیا و کشور ما شروع شده. یکی از نشانه های آن رای نیاوردن وزیری بود که دولت به مجلس معرفی و سه استان نمایندگانش به تلافی انتقال آب از چهارمحال به کرمان و یزد به این وزیر رای ندادند.
وی اضافه کرد: «مردم بروات به شدت نیاز به آب دارند اما مردم بم تحت هیچ‌شرایطی اجازه نمی دهند آب که در حال هدر رفتن است به بروات انتقال داده شود.»

او در بخش دیگری از سخنانش به نقش نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت که شما عزیزان باعث ایجاد امنیت و ارامش برای مردم هستید تا با ایجاد این امنیت مسئولین به راحتی بتوانند مسائل اجتماعی اقتصادی و … را انجام دهند.

حبیب الله نیکزادی پناه گفت: «باور و نگاه امنیتی بهتر از ایجاد امنیت است اگر خدای ناکرده مردم حس کنند ناامنی وجود دارد  تاثیر منفی که در ذهن مردم از این باور مردم شکل می گیرد جبران پذیر نیست. بنابراین مسئولیت خطیری بر دوش شماست مخصوصا منطقه ای مانند منطقه ما بدلیل رخداد زلزله دچار ناملایمات و مسائل اجتماعی شدیم که گاها نسبت به جاهای دیگر بیشتر است.»

این نماینده مجلس اظهار داشت: «مردم ما دچار افسردگی محض شده اند و در جامعه ای که نشاط و امید نباشد آن جامعه خیلی فعال نخواهد بود و متاسفانه دولت های قبلی یا همین دولت اصلا دنبال توانمند کردن مردم نبوده اند تا از گرفتاری های روحی و فکری نجات یابند.»

حبیب اله نیکزادی پناه بیان کرد: «در بحث خرما امروز خرمای مضافتی بم جزو کم نظیرترین محصول نخیلاتی است اما با توجه به سیاستگذاری بد توسط دولت، تجار، باغداران، سردخانه داران و بازارهایی که خودمان در داخل و بیرون کشور بوجود آوردیم مجبوریم خرما را به قیمت پایین بفروشیم.

نماینده مردم در مجلس افزود: «در بحث کشاورزی نتوانستیم صنایع جانبی خرما را ایجاد کنیم کشاورز ما محصولش تک محصولی است و برای این موضوع درحال توسعه گلخانه ها و صرفه جویی آب از طریق توسعه سیستم هستیم. در بحث گردشگری تنها باغ شهر ثبت شده جهانی ایران بم است با توجه به اینکه دو قنوات و کویر ایران که زیباترین قسمتهای آن متعلق به ماست ثبت جهانی شده است اما به دلیل بی تدبیری های زمان قدیم و جدا شدن شهداد و گلبافت و راین امروز ضررش را می بینیم.

وی  یکی از فاکتورهای مهم مدیران را جامع نگری، توسعه نگری و آینده نگری دانست و گفت که باید مدیران ما همیشه در حال توسعه منطقه خود باشند هر چند کشور ما یکپارچه است.

نیکزادی پناه گفت: «در بحث معادن یک پهنه قوی داریم حتی قوی تر از پهنه سیرجان اما نتوانستیم استفاده کنیم. درصد خالصی معادن ما بسیار بالاتر است اما استفاده ای نبردیم.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14238
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.