جزئیات اجرای طرح حذف ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی در استان کرمان اعلام شد

مدیرکل امور اقتصادی استان کرمان از اجرای طرح حذف ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی و کاهش فرآیندهای اخذ وام و تسهیلات بانکی در کرمان خبر داد.

مدیرکل امور اقتصادی استان کرمان از اجرای طرح حذف ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی و کاهش فرآیندهای اخذ وام و تسهیلات بانکی در کرمان خبر داد.
به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، صادق سلطانی‌نژاد با اشاره به جزئیات اجرای طرح حذف ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی و بخشنامه‌های جدیدی که در راستای کاهش فرآیندهای اخذ وام و تسهیلات بانکی و تسهیل این روند اظهار داشت: با توجه به دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر امور اقتصاد و دارایی اجری این طرح با هدف ارائه راهکارهای مناسب برای اصلاح شبکه بانکی، تسریع و تحول نظام بانکی به نفع مردم آغاز شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان هدف از اجرای این طرح را حذف ضامن از تسهیلاتی عنوان کرد که تاکنون در شبکه بانکی کشور پرداخت می‌شده گفت: یکی از محورهای اساسی تحول نظام بانکی، سهولت وام خرد برای مشتریان خوش حساب است.

وی با بیان اینکه در گام اول اجرای این طرح، شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش دولتی، نهادهای عمومی و غیر دولتی و همه کارکنان حقوق بگیر شرکت‌های بخش خصوصی که در شعب بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد حساب دارند را شامل می‌شود افزود: با این روش این افراد می‌توانند تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان با نامه کسر از حقوق و از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را با نامه کسر از حقوق و ارائه یک فقره چک یا سفته، تسهیلات خود را دریافت کنند.

سلطانی‌نژاد افزود: انتظار می‌رود در گام‌های بعدی اجرای این طرح که طرح تحول نظام بانکی به نفع مردم است و با تکمیل چرخه اعتبار سنجی همه آحاد جامعه و شاغلان مشاغل آزاد نیز بتوانند از این مزایای آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه توصیه ما به همکارانمان در شبکه بانکی کشور این است که نهایت مساعدت و همکاری را با متقاضیان داشته باشند گفت: اگر متقاضیان نیز اعتراضی به روند اجرای این طرح داشته باشند، همکاری ما در اداره امور اقتصادی و دارایی استان اعتراضات را پیگیری کرده و نتیجه را به مردم اعلام می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه اجرای این مصوبه به تازگی و از ابتدای همین هفته آغاز شده و وزارت اقتصاد به جد پیگیر اجرا شدن آن است بیان کرد: بخشنامه‌های مدیران عامل بانک‌ها در حال ابلاغ است و بانک‌هایی که این ابلاغ را دریافت کردند از امروز می‌توانند این بخشنامه را اجرا کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84469
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.