جمع‌آوری 450 میلیارد تومان زکات در کشور در سال جاری

محمد سراب نشین امروز 5 اسفندماه در همایش زکات استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای عالی زکات اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری 450 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده که 36 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: 315 میلیارد تومان زکات مال و 135 میلیارد تومان زکات فطریه بوده که از زکات مال 165 میلیارد تومان زکات واجب و 150 میلیارد تومان زکات مستحب مال بوده است.
سراب نشین درباره هزینه کرد زکات بیان کرد: در 9 ماهه امسال 409 میلیارد تومان از زکات جمع آوری شده هزینه شده که 308 میلیارد تومان معادل 75 درصد صرف امور محرومین از جمله مسائل معیشتی، احداث و مرمت مسکن، تهیه جهیزیه، امور درمانی، امور تحصیلی، آزادی زندانیان، تهیه لوازم زندگی و … شده است.
وی بیان کرد: 101 میلیارد تومان از زکات جمع آوری شده معادل 25 درصد صرف پروژه های عمرانی عام المنفعه از جمله خانه عالم، کتابخانه، جاده سازی، غسالخانه، روشنایی معابر و … شده است.
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: تمام زکات جمع آوری شده در همان محل هزینه و به جای دیگر منتقل نمی شود و همه هزینه های جاری زکات از محل کمیته امداد تامین می شود.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25236
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.