مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان:


خریداران سکه نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات اقدام کنند

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۹۹ نسبت به دریافت تا ۱۰۵ قطعه سکه اقدام کرده اند، مشمول مالیات مقطوع می شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمد سلمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۹۹ نسبت به دریافت تا ۱۰۵ قطعه سکه اقدام کرده اند، مشمول مالیات مقطوع می شوند.

وی با بیان اینکه این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهار نامه مالیاتی معاف هستند، افزود: مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستور العمل حداکثر تا پایان خرداد ماه امسال است.

سلمانی گفت:خریداران سکه مکلفند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تاکید کرد: برای آن دسته از مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خرداد ماه سال جاری ندارند، مالیات مقطوع حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می شود.

وی درمورد مودیانی که نسبت به خرید بیش از ۱۰۵ سکه از بانک مرکزی اقدام نموده و همچنین مشاغلی که به شغل خرید و فروش سکه اشتغال دارند، گفت: این دسته ازافراد مشمول این دستور العمل نبوده و تنها مکلف به تسلیم اظهار نامه مالیاتی و پرداخت مالیات تا پایان خرداد ۱۴۰۰ هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70240
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.