نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی:


درآمد فرزندان، درآمد سرپرست خانوار نیست؛ نباید معیار پرداخت یارانه معیشتی باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص یکی از دلایل عدم پرداخت یارانه معیشتی به برخی از خانوارها را محاسبه درآمد فرزاندان به عنوان درآمد سرپرست خانوار عنوان کرد و گفت: این درآمد به عنوان پس‌انداز برای آینده استفاده می‌شود و نباید نباید به عنوان درآمد سرپرست خانوار محاسبه شود.

نماینده مردم شهربابک در مجلس، گفت: درآمد فرزندان نباید به عنوان درآمد سرپرست خانوار محاسبه شود زیرا این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد از لیست خارج شوند.

علی اسدی کرم در خصوص عدم پرداخت یارانه معیشتی به برخی از خانوارها، گفت: تعداد بسیار زیادی از افرادی که به نمایندگان مراجعه می‌کنند نسبت به عدم پرداخت یارانه معیشتی اعتراض دارند.

به گزارش خانه ملت، وی با اشاره به اینکه درآمد فرزندان نباید به عنوان درآمد سرپرست خانوار محاسبه شود زیرا این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد از لیست خارج شوند، ادامه داد: بخش زیادی از درآمد فرزندان وارد سبد خانوار نمی‌شود و به عنوان پس‌انداز برای آینده از آن استفاده می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولین حوزه پرداخت یارانه‌های معیشتی باید نظارت و رسیدگی لازم را اعمال و در تعیین سبد درآمدی خانوار دقت لازم را داشته باشند، عنوان کرد: باید در شرایط بهتری میزان درآمد خانوارها محاسبه شود سپس آنها را از لیست متقاضیان حذف کنند.

اسدی کرم همچنین ضمن انتقاد از افزایش یکپارچه و ۱۵ درصدی حقوق کارکنان، گفت: افزایش حقوق کارکنان باید متناسب با نرخ تورم سالانه باشد و برای تحقق آن باید منابع مالی جدید در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شهربابک در مجلس با اشاره به اینکه می‌توان با استفاده از روش پلکانی که سال گذشته اجرا شد شاهد افزایش حقوق کارکنان با درآمد پایین باشیم، ادامه داد: افزایش 15 درصدی تمامی کارکنان به صورت یک دست قابل قبول نیست زیرا این موضوع فاصله طبقاتی جامعه را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با تعیین منابع جدید حقوق کارکنان را بیش از 15 درصد افزایش دهد، عنوان کرد: افزایش حقوق کارکنان پایین‌تر از نرخ تورم سالیانه قابل قبول نیست و این موضوع باعث بروز مشکلاتی در معیشت اقشار مختلف جامعه می‌شود و معیشت خانوار را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت معیشت کارکنان، کارگران و اقشار کم درآمد و متوسط جامعه باید در دستور کار مجلس و دولت قرار بگیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40751
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.