سکه ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت سکه امروز (شنبه، ۱۸ دی‌ماه) در بازار تهران با ۲۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۱۶ دی ماه) به ۱۲‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد.

همچنین قیمت اُنس جهانی طلا با نرخ یک‌هزار و ۷۹۷ دلار معامله شد.

به گزارش ایرنا، مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از چهارشنبه گذشته پس از  مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان، به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت. انس جهانی نیز در هفته‌ گذشته ۴۲ دلار کاهش قیمت داشت؛ بنابراین قیمت سکه تحت تاثیر این دو امر کاهشی بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83014
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.