شهرستان کرمان رتبه اول آبزی‌پروری در استان

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت که این شهرستان با توجه به وسعت زیاد، داشتن شرایط اقلیمی متفاوت، وجود منابع آبی بسیار مطلوب و وجود استخرهای ذخیره آب کشاورزی موفق به تولید ۵۵۴تن گوشت سفید شده و رتبه اول آبزی‌پروری را در استان به خود اختصاص داده است.
وی افزود که شهرستان کرمان در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی، پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهیان زینتی و نیز پرورش زالو در استان پیشرو است.
مسعودی ادامه داد که مزرعه ۵۰تنی پرورش ماهیان خاویاری در بخش ماهان تنها مرکز پرورش این نوع ماهی در جنوب کشور است و از طرح‌های با ارزش اقتصادی محسوب می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفته از دیگر پتانسیل شاخص این شهرستان وجود مزارع تکثیر ماهیان سردآبی و نیز مزارع حد واسط در زمینه تولید و تامین بچه ماهی سردآبی وگرمابی است که علاوه برنیاز استان، نیاز استان‌های همجوار را هم پوشش می دهد.
مسعودی گفت که اکثر مراکز تامین بچه ماهی در این شهرستان متمرکز هستند. شهرستان کرمان در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و نیز پرورش زالوی طبی در سطح استان پیشرو و شاخص است. این طرح نیاز آبی کم و صرفه اقتصادی زیادی دارد و در بحث اشتغال‌‌زایی هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد که یکی از عوامل موفقیت آبزی‌پروری، وجود شرایط اقلیمی متنوع و منابع آب فراوان در نقاط مختلف شهرستان است. این صنعت علاوه بر تامین پروتئین مورد نیاز استان و اشتغال‌زایی موجب غنی‌سازی منابع آب حاصل از پرورش آبزیان می شود، استفاده از این آب در چرخه کشاورزی باعث افزایش راندمان محصولات باغی و زراعی می گردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13154
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.