طبیب‌زاده: هزینه تامین مالی در ایران چند برابر کشورهای دیگر است


شکایت رییس اتاق کرمان از تحریم‌های داخلی

رییس پارلمان بخش خصوصی استان کرمان در همایش بزرگداشت روز صادرات به تندی از مشکلاتی که به مدیریت داخلی مربوط است، انتقاد کرد.

سید مهدی طبیب‌زاده گفت که

همواره شنیده‌ایم از تحریم‌های خارجی هراس نداریم زیرا تحریم‌های خارجی توسط دشمنان اعمال شده و باید در مقابل آن ایستاد و می‌توانیم بر آن غلبه کنیم اما همه از تحریم داخلی شکایت دارند و باید به این مساله به عنوان واقعیت ملموس در مسیر صادرات و فعالیت های اقتصادی توجه شود.

آنطور که ایسنا گزارش داده، او بحث حمل و نقل و تامین مالی را از چالش‌های مهم صادرکنندگان عنوان کرد و گفت که هزینه تامین مالی در ایران چندین برابر کشورهای دیگر است که با این وضعیت چگونه می توان رقابت کرد؟

وی با اشاره به اینکه برگشت ارز داستان پرماجرایی است که گریبانگیر صادرات است، اضافه کرد که در گمرکات مرزی مسائل ابتدایی مطرح است و در صورتی که باور جدی به صادرات وجود داشته باشد، نباید با این مسائل مواجه باشیم.

طبیب زاده با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی خواستار شد که رایزنان بازرگانی و وزارت امور خارجه بستر صادرات را فراهم کنند. ما در اتاق بازرگانی روی هر کدام از این مسائل کار کرده و می توانیم بگوییم در کجا مشکل وجود دارد و باید با همکاری مسوولان به سمت حل این مسائل برویم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان در ادامه اظهار کرد: ۲.۲ میلیارد دلار میزان صادرات استان کرمان است که با عزم جدی، امکان افزایش صادرات استان تا مرز ۱۰ میلیارد دلار وجود دارد و اگر شرایط داخلی کشور حل شود که امکان حل مشکلات نیز وجود دارد، می توانیم صادرات را افزایش داده و به سطح ملی نیز کمک کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38435
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.