رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان


صادرات استان 96 درصد کاهش پیدا کرده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بااشاره به تأثیرات ناشی از بحران کرونا گفت: واردات استان کرمان کاهش بی سابقه ای حدود ۹۶ درصد را نشان می دهد.

جعفر رودری، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: کاهش صادرات استان کرمان به‌طور عمده تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های حاصل از آن در عرصه تجارت بین‌الملل و محدودیت‌های حاکم بر فضای بین‌المللی تجارت بوده است.

اوافزود: بیشترین تأثیر کاهش صادرات استان کرمان بر کاهش سطح واردات کالا‌های واسطه‌ای، مواد اولیه و قطعات موردنیاز صنایع بزرگ استان و دیگر بخش‌ها است که در صورت تداوم این روند می‌تواند موجبات آسیب بر تداوم فرآیند مناسب برخی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت‌های استان را فراهم کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: برای برون‌رفت از وضعیت موجود که منحنی‌های صادرات و واردات در استان سیر نزولی به خود گرفته، ضرورت دارد که این روند کاهشی در دو مؤلفه یادشده برای تصمیمات کلان اقتصادی استان موردتوجه واقع شود.

او گفت: بر اساس این گزارش پسته و مغز پسته، خرمای خشک و تازه، سیمان، کاشی و سرامیک، مصنوعات مسی، روغن خوراکی، نانوکامپوند، سنگ و کنسانتره مولیبدن، از اقلام عمده صادراتی استان بوده و اجزای و قطعات خودرو، سایر لوازم و ماشین‌آلات صنعت و مکانیک، الیاف آکریلیک، ماشین‌آلات راه‌سازی و کشاورزی و انواع نخ غیرپنبه‌ای از اقلام عمده وارداتی به استان کرمان بشمار می‌رود.

رودری افزود: محصولات جالیزی نیز بخش عمده‌ای از صادرات جنوب استان کرمان را به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس تشکیل می‌دهد که این روز‌ها تحت تأثیر کرونا قرارگرفته و برخی از کشور‌ها مرز‌های خود را بر این صادرات بسته‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بااشاره به تأثیرات ناشی از بحران کرونا گفت: کاهش بی‌سابقه واردات استان طی مدت یاد شده حدود ۹۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50476
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.