صادرات کالا از کرمان افزایش یافت

محمدرضا قادر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پسته و مغز پسته، کاشی و سرامیک، تایر و تیوپ، خرماخشک و تازه و سیمان عمده ترین کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمان به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، امارات، مالزی بوده است.

قادر همچنین میزان واردات گمرکات استان را در پنج ماهه امسال به وزن 211 هزار تن و ارزش 711 میلیون دلارعنوان و تصریح کرد: نسبت به مدت مشابه سال 96، از نظر وزنی 469 درصد افزایش وبه لحاظ ارزش دلاری 179 درصد افزایش داشته است.

به گفته قادر ، اجزا و قطعات خودرو، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، لوازم صنعتی و برقی، خودرو سواری، ماشین آلات راه سازی و کشاورزی و غیره عمده ترین کالاهای وارداتی از کشورهای چین، امارات، کره جنوبی به گمرکات استان بوده است.

قادر در ادامه با اشاره به آمار صادرات گمرکات استان کرمان در سال گذشته گفت: ارزش دلاری صادرات استان در سال 96 مبلغی بیش از یک میلیارد و 16 میلیون دلار و ارزش واردات استان بیش از یک میلیارد و 424 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی منجر به تسهیل بیشتر صادرات در استان شده ، گفت: با راه اندازی این سامانه زمان انجام تشریفات صادرات کالا کاهش و میزان صادرات هم افزایش یافته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19408
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.