ضرورت تبیین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در حوزه‌های مختلف

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران امروزه با اتکاء به دانش متخصصان و دانشمندان خود به یکی از کشورهای دارنده فناوری و دانش هسته ای پیشرفته تبدیل شده و دستاورهای هسته ای یکی از افتخارات نظام اسلامی است که تبیین این دستاوردها در حوزه های مختلف ضروری به نظر می رسد.

 دکتر”محمدعلی طاهر” صبح امروز ۲۸ مهرماه در مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان با گذشت بیش از ۴۰ سال از فعالیتش میزبان دانشمندان، استادان  فرهیختگانی است که در تلاش هستند با افزودن دانش و آگاهی های خود و همراه شدن با آخرین دستاورهای علمی و مهارت نوین با قوت و قدرت سکان آموزش و پژوهش را در دست بگیرند.

وی در ادامه افزود: دنیای امروز که به مرز پایانی انرژی هایی از جمله فسیل، نفت و گاز رسیده و پیش بینی بحران انرژی و سوخت در دهه‌های آینده و مصداق وسیع کاربرد دانش هسته ای در تمام علوم روز از جمله دلایلی است که ضرورت سرمایه گذاری بر تحقیقات گسترده هسته ای را برای کشورها اجتناب ناپذیر می کند.

طاهر تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور از سوی سازمان انرژی اتمی با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان در سه بخش کلی، مرور چرخه سوخت هسته  ای و نیروگاهی و کاربردهای صنعت هسته ای در صنایع مختلف در دانشگاه شهید باهنر برپا شده است.

وی بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در محافل دانشگاهی ضمن ایجاد ارتباط قوی‌تر بین صنعت و دانشگاه موجب شناسایی نیروهای ارزشی و متخصص در دانشگاه ها می شود.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: فعالیت محققان کشورمان علی رغم توطئه و تحریم ها در حوزه های تحقیقات سلامت، کشاورزی و … به گونه ای است که اکثر کشورهای دنیا تحریم ها علیه ایران را بی تاثیر دانسته و موافق انرژی صلح آمیز هسته ای هستند.

وی افزود: انواع تحریم های خارجی که بی حرمانه بر ملت ما تحمیل شده نه تنها جلوی پیشرفت ها را نگرفته بلکه ایران مقتدر همچنان سرافراز به تلاش های خود ادامه می دهد تا جایی که به اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز برسد.

طاهر تصریح کرد: آگاهسازی عمومی نسبت به صنعت هسته ای و معرفی آن به عنوان تکنولوژی مفید در دسترس مردم، معرفی آخرین دستاوردهای این صنعت به دانشگاهیان، رفع ابهام در زمینه انرژی هسته ای چه در بحث زیست محیطی و سیاسی، خنثی سازی تبلیغات دشمنان، ایجاد علاقمندی و جذب دانشمندان و نخبگان، تقویت غرور ملی و … از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36819
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.