فرمانداران استان کرمان گزارش روزانه وضعیت بازار را ارائه کنند

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به لزوم برخورد جدی با محتکران و متخلفان گفت: فرمانداران گزارش روزانه وضعیت بازار را ارائه کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استان کرمان صبح امروز با حضور رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعدادی از مسئولان استان کرمان در سالن پیامبراعظم (ص) استانداری برگزار شد.

حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این جلسه با بیان اینکه طرح مردمی سازی یارانه‌ها طرح خوبی است که در کشور آغاز شده اظهار داشت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این طرح به نتیجه واقعی برسد.

وی با اشاره به اینکه موضوع آرد و نان یک مسئله جدی است و مسئولان مرتبط در این حوزه دغدغه داشته باشند گفت: فرمانداران حتماً به بازار مراجعه کرده و شخصاً نظارت داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه فرمانداران سراسر استان گزارش روزانه وضعیت بازار را ارائه کنند افزود: فرمانداران بازرسی بازار را در دستور کار قرار داده و حتماً پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های روستایی جزو شبکه‌های توزیع مویرگی در روستاها هستند بیان کرد: باید این توزیع به‌موقع انجام شود و کالاهای اساسی به دست مردم برسد.

مهرابی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نباید قفسه خالی داشته باشند گفت: با بررسی انجام شده این فروشگاه‌ها موجودی انبار بسیار خوبی دارند و حتماً باید کالاهای موجود عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه با عدم عرضه کالا به‌ویژه کالاهای اساسی در بازار حتماً برخورد شود ادامه داد: برابر قانون باید با متخلفین و محتکران برخورد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه قیمت واحد بسیار اهمیت دارد گفت: سعی شود قیمت کالاها در مجموع استان یکی باشد و فرمانداران حتماً این موضوع را پیگیری کنند.
ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در این جلسه با اشاره به فرآیند اصلاح ساختار اقتصادی در کشور اظهار داشت: در این شرایط نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها هستیم تا این فرآیند کمترین آسیب را برای مردم به‌ویژه اقشار کم درآمد داشته باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای اجرای دقیق طرح اصلاح ساختار اقتصادی کشور استفاده شود تا مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه عدم درج قیمت بر روی کالا، 10 میلیون تومان جریمه دارد گفت: برای برخورد قاطع با متخلفان و پیشگیری از تخلفات سطح جرایم افزایش پیدا کرده است.

میری با اشاره به اینکه جریمه گرانفروشی و احتکار با ضریب پنج افزایش پیدا کرده است بیان کرد: این موارد به اصناف اطلاع رسانی شده است و امیدواریم که این موارد مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بالغ بر هزار تن روغن مکشوفه در سطح استان داریم که باید سریعاً تعیین تکلیف شده و در فروشگاه‌ها عرضه شود افزود: این روغن‌ها خارج از شبکه در حال توزیع بوده است و یا احتکار شده بودند، که کشف شده است.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88599
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.