فرماندار جیرفت: با اصل برپایی جمعه‌بازار مخالف نیستیم

فرماندار جیرفت چندروز پس از تعطیلی جمعه بازار واقع در کنار مصلای مرکز این شهرستان گفت: با برپایی جمعه بازار یا روزبازار مخالف نیستیم بلکه مخالفت ما با برگزاری جمعه بازار در محل نامناسب و بدون زیرساخت است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، ابوذر عطاپور با بیان اینکه برگزاری جمعه بازار در مکانی مناسب و دارای زیرساخت های اولیه حق مسلم شهروندان است تصریح کرد: در این زمینه کارگروه تخصصی بررسی وضعیت جمعه بازار تشکیل شده و تصمیم نهایی باید کارشناسی شده باشد.

این درحالی است که هشتم دیماه جاری رییس اتاق اصناف جیرفت اعلام کرد: نارضایتی و اعتراض بازاریان ورشکسته و اصناف و در نهایت هماهنگی با دستگاه قضایی و امام جمعه جیرفت، جمعه بازار این شهر را به تعطیلی کشاند.

فرماندار جیرفت اما می گوید که کارگروه تخصصی بررسی وضعیت جمعه بازار به ریاست شهردار و با حضور مسئولان اتاق اصناف و دیگر متولیان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: این کارگروه با رعایت سازوکار قانونی و با هدف امکان سنجی ایجاد مکانی مناسب با اولویت عرضه تولیدات دامی، کشاورزی، گیاهی، مشاغل خانگی، صنایع دستی و ساماندهی دستفروشان سطح شهر برنامه ریزی شده است.

فرماندار جیرفت نبود مکان مناسب و توزیع نشدن اصولی محصولات تولیدی و کشاورزی شهرستان در جمعه بازار را علت مخالفت با فعالیت جمعه بازار در اطراف مصلا عنوان کرد.

وی همچنین به برگزاری نشست فوق العاده تنظیم بازار شهرستان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی اشاره و بیان کرد: در این نشست مقرر شد تا اطلاع بعدی جمعه بازار برگزار نشود.

عطاپور افزود: برگزاری هرگونه بازار روز مشروط به تصمیم کارگروه تخصصی در چارچوب قانونی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که اولویت های هدف گذاری شده مهم محقق نشده، جمعه بازار برگزار نخواهد شد.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83209
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.