قوانین تعزیرات حکومتی بازدارندگی لازم را ندارد

مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان که با حضور انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور برگزار شد با اشاره به اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی به‌ویژه در حوزه بازار قرار دارد اظهار داشت: 6 هزار پرونده تخلف بازار به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه احکام صادر شده بازدارندگی لازم را ندارد گفت: قوانین ما مربوط به پنجاه سال پیش است و با قوانین فعلی جرائم ما در بازار بازدارندگی ندارد.

به گزارش تسنیم، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه برای مثال عدم نصب قیمت فقط 56 هزار تومان جریمه دارد افزود: برای این تخلف هم پرونده‌های زیادی تشکیل می‌شود اما در عمل بازدارنده نیست.

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی استان کرمان زیرساخت‌های نگهداری کالا را ندارد اظهار داشت: سازمان اموال تملیکی فقط در مرکز استان انبار دارد و برای نگهداری و تحویل کالاهای کشف شده قاچاق در اموال تملیکی استان مشکل داریم.

رئیس سازمان اموال تملیکی استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه ادارات تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های استان کرمان به سیستم دولت الکترونیکی متصل نیستند گفت: اطلاع از صدور احکام تعزیرات بسیار سخت است.

علی بیگ‌زاده مدیرکل استاندارد استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه در استان کرمان فضای همدلی و همکاری بسیار خوبی وجود دارد اظهار داشت: در هفته گذشته با تمام امکانات و منابع محدود انسانی 5 هزار تن خرمای مورد تایید استاندارد از گمرک جنوب استان کرمان صادر شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24396
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.