لزوم ایجاد صنایع زیردستی در نزدیکی معادن برای جلوگیری از خام فروشی

حمید ملانوری گفته استان کرمان و شهرستان رفسنجان به بهشت معادن معروفند اما در رفسنجان سنگ آهن و کرومیت از دل معادن استخراج و به صورت خام به کشورهای خارجی صادر می شود.
وی تصریح کرد که جلوگیری از خام فروشی مواد استخراجی از معادن، یکی از وظایف مهم بخش دولتی و خصوصی است، باید این مواد فراوری و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شوند. هر چه خام فروشی بیشتر باشد ضعف ما در معاملات خارجی افزایش و قدرت معاملات ما کاهش میابد.
وی با اشاره به اینکه ما توان خود را در حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به کار می گیریم افزود که مهمترین دستور کار دولت توجه به سرمایه گذاری ها و استفاده از منابع بخش خصوصی است.
ملانوری ادامه داد که دولت تمام تلاش خود را در جهت حمایت های لازم از سرمایه گذاران ارایه می دهد. ایجاد زیرساختها و واگذاری زمین، اعطای تسهیلات کم بهره و ایجاد امنیت از حمایتهای دولت به شمار می رود تا سرمایه گذاران بدون دغدغه به تولید بپردازند.
وی خاطرنشان کرد که شهرستان رفسنجان در استان کرمان به لحاظ رشد 25 درصدی شاخص امنیت و کاهش 30 درصدی جرایم از امن ترین شهرستانها است. دسترسی از رفسنجان به شمال، جنوب، غرب و شرق کشور و وجود فرودگاه و دسترسی به بندرگاههای کشور از رفسنجان آسانتر است.
فرماندار رفسنجان گفته فاز اول کارخانه فروکروم که با اعتبار بالغ بر 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در حال احداث است در اواخر شهریورماه جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13931
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.