رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد


لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: روند رسیدگی به برخی پرونده های مربوط به مفاسد اقتصادی در استان کرمان باید سرعت یابد و تعیین تکلیف قضایی این پرونده ها انجام شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، «یدالله موحد» امروز ۲۶ آبان ماه در نشست با جمعی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اظهار کرد: روند رسیدگی به برخی پرونده های مربوط به مفاسد اقتصادی در استان کرمان باید سرعت یابد و تعیین تکلیف قضایی این پرونده ها انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم همت جمعی در مبارزه با فساد، گفت: در برخورد با فساد باید به نحوی اقدام شود که از ایجاد اختلال در روند توسعه کشور و توسعه اقتصادی جلوگیری به عمل آید.

موحد حمایت از تحقق اقتصاد مقاومتی را از اولویت های دستگاه قضایی برشمرد و ادامه داد: اقدامات دستگاه قضایی در مبارزه با فساد به نحوی دنبال می شود که خدشه ای در روند تولید این واحدها ایجاد نشود و نمونه این اقدام در برخورد انجام شده با یکی از شرکت های خودروسازی در استان به خوبی قابل مشاهده است.

موحد در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: پیگیری درخواست های کارکنان اداری و قضایی در راستای ارتقاء وضعیت معیشتی آنها را وظیفه خود دانسته و در حد توان در این زمینه اقدام خواهیم کرد البته در این میان باید توجه داشت که وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود جامعه بر تمامی اقشار اجتماعی تاثیر داشته و لازم است که با درک صحیح شرایط موجود زمینه ای را برای برون رفت از وضعیت کنونی فراهم شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان درباره موضوع نظارت بر رویه های قضایی نیز گفت: دستگاه نظارتی قوه قضاییه باید متمرکز شود و در این رابطه توجه به شیوه کارآمد نظارت و ارزشیابی در کشور ضروری است.

وی در پاسخ به درخواست برخی از قضات دادسرای کرمان مبنی بر توسعه حمایت های حقوقی از کارکنان قضایی بیان کرد: ستادی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی قوه قضاییه در مرکز استان به منظور حمایت قانونی از همکاران قضایی تشکیل شده اما این روند در صورت ایجاد معاونت حقوقی در دادگستری استان ها روند بهتر و مطلوب تری به خود می گیرد.

موحد نظارت را عامل تقویت کار و بهبود خدمات قضایی در کشور دانست و اظهار کرد: اعتبار دستگاه قضایی باید توسط نیروهای اداری و قضایی حفظ شود زیرا شأنیت لازم برای این قوه در قوانین و مقررات کشور مد نظر قرار گرفته و این شأنیت باید حفظ شود.

وی توسعه تعاملات دستگاه قضایی با رسانه ها را ظرفیتی در راستای ارتقاء اعتماد عمومی به قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: فضای عمومی جامعه به نحوی است که نمی توان موضوعی را از مردم پنهان کرد و امروز هر فرد با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند، یک رسانه به شمار می رود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مردم باید احساس عدالت و امنیت کنند و این احساس از سوی دستگاه قضایی در جامعه ترویج می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80040
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.