مشارکت چهار واحد تولیدی جنوب کرمان در طرح درج قیمت تولیدکننده

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: چهار واحد تولیدی در هفت شهرستان جنوبی این استان در طرح درج قیمت تولیدکننده شرکت کردند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مسلم مروجی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح درج قیمت تولید کننده در واحدهای تولیدی مشمول جنوب کرمان آغاز شده که تاکنون چهار واحد تولیدی در این زمینه مشارکت کرده اند.

وی واحدهای تولیدی مشارکت کننده در طرح درج قیمت تولید کننده منطقه جنوب کرمان را شامل سه واحد تولیدی رب گوجه فرنگی و سس و همچنین یک واحد تولید کننده آب معدنی دانست و ادامه داد: این واحدها به جای قیمت مصرف کننده، قیمت تولید کننده را روی محصولات خوب درج کردند.

رئیس سازمان صمت جنوب اظهار داشت: وزارت صمت با تدوین طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا و در ادامه اجرای پویش خرید شفاف به مبارزه با گرانفروشی و تخفیفات اغواکننده پرداخته است.

وی تقویت و توسعه فرآیند خودتنظیم گری، جلوگیری از احتکار، ایجاد اطمینان در مصرف کنندگان از تامین و توزیع مطلوب کالا، ایجاد رقابت در کسب فرصت‌های بازار، توسعه کسب و کار و آگهی بخشی به مردم از فرآیند دقیق قیمت گذاری را از اهداف اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده برشمرد.

مروجی تصریح کرد: اجرای طرح درج قیمت بر روی کالا توسط تولیدکننده سبب می شود مصرف کننده نهایی از قیمت واقعی بخش تولید باخبر شود.

وی ادامه داد: هزینه هایی که باید به قیمت نهایی تولید نیز اضافه شود، توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در هر گروه کالایی ابلاغ شده و در نهایت مصرف کننده می داند که کالا با چه قیمتی از بخش تولید به دستش می رسد.

وی گفت: پیش از اجرای این طرح، قیمتی به عنوان قیمت مصرف کننده بر روی کالا درج می شد و در نهایت فاکتور فروش هم براساس قیمت مصرف کننده صادر ولی در این طرح قیمتی که بر روی کالا توسط تولیدکننده درج می شود با احتساب سود خرده فروش و باقی هزینه ها در فاکتور فروش لحاظ می شود.

وی ادامه داد: این قیمت درج شده مبنای محاسبات امور مالیاتی نیز قرار می گیرد.

رییس سازمان صمت جنوب کرمان گفت: در کالاهای مصرفی حداکثر ۳۰ درصد و در کالاهای سرمایه ای حداکثر ۲۰ درصد هزینه توزیع و سود فروشنده به قیمت درج شده درب کارخانه روی کالا اضافه می شود.

وی افزود: درج قیمت بیش از این تخلف محسوب شده لذا با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی فاز اول طرح درج قیمت تولید کننده را شامل آب معدنی، آبمیوه‌ها، نوشابه گازدار، دستمال کاغذی، ماءالشعیر، پودر لباس شویی و پوشک‌بچه نمونه‌هایی از کالاهای مصرفی و همچنین غذاساز، نوشیدنی‌ساز، تلویزیون، چرخ گوشت، یخچال فریزر، مایکروویو و ماشین لباسشویی دانست و گفت: در مجموع فاز اول شامل کالاهای سرمایه‌ای است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85356
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.