معرفی دبیر جدید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمان

به گزارش کرمان‌نو، مراسم تودیع و قدردانی از بیش از یک دهه زحمات و تلاش‌های علی صداقت‌نیا دبیر پیشین و همچنین معارفه محمود میرزایی به عنوان دبیر جدید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمان ( نصر)  برگزار شد.

مهندس منصور مداح، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمان ( نصر) در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی درباره تاریخچه این سازمان، اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در سال 1384 تاسیس شد که همزمان کرمان نیز جزو اولین استان هایی بود که این سازمان را بنا کرد.

وی گفت: بزرگانی مانند آقای صداقت‎نیا که باتجربه بودند به این فکر افتادند که اگر در این راه پیشقدم نشویم و سازمان را در استان کرمان تاسیس نکنیم، همکاران ما حتی برای حداقل کارهای جزئی‌شان مجبور می شوند به دیگر استان ها مراجعه کنند.

مهندس مداح که ریاست پنجمین دوره این سازمان را بر عهده دارد به اقدامات انجام‌شده در این دوره اشاره کرد و افزود: در این دوره هیات مدیره چند هدف کوتاه‌مدت و بلندمدت را در پیش داشت اولین هدف این بود که بتوانیم نمایشگاه الکامپ را برگزار کنیم، چرا که برگزاری نمایشگاه الکامپ نیاز به وجود نگاه تخصصی داشت تا از شرایط فروشگاهی خارج و به جایگاه اصلی خود یعنی نمایشگاه تبدیل شود.ر

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ادامه داد: به شخصه خیلی راغب بودم که نمایشگاه الکامپ را برگزار کنیم در این راستا تلاش های بسیاری انجام دادیم نهایتا با انجام نظرسنجی در تلگرام و برگزاری نشست هم‌اندیشی با اعضا تعداد مخالفان از موافقان بیشتر بود و برگزاری از دستور کار هیات مدیره خارج شد.

مهندس مداح توضیح داد: با تمکین هیات مدیره به نظر اعضا باید اعلام کنم که جای بسی خوشحالی است که هزینه‌ای را بر دوش اعضایمان نگذاشتیم چراکه در آن زمان نرخ ارز افزایش پیدا کرده بود و حتی ورود به نمایشگاه به تنهایی هزینه‌های میلیونی سنگینی می‌طلبید. در سال ۹۸ نیز پس از بررسی جوانب در باره نمایشگاه الکامپ با هماهنگی شرکت نمایشگاههای جنوبشرق تصمیم خواهیم گرفت.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه با بیان اینکه هدف دوم سازمان عضو گیری بوده است اضافه کرد: عدم مشارکت اعضا در تصمیمات صنفی همواره یکی از نقاط ضعف ما در کارهای تیمی بوده است. با وجود این ایراد تاریخی تصمیم گرفتیم عضو گیری از میان همکاران را در برنامه‌های سازمان قرار دهیم. واقعیت این است که تعداد اعضا پشتوانه‌ای برای هر تشکل است و با وجود اعضای بیشتر و حضور فعالانه اعضا قدرت چانه‌زنی بیشتری در استان خواهیم داشت.

مداح با بیان اینکه یکی از دغدغه های سازمان در دوره های قبل این بود که به اجبار متحمل بدهکاری هایی شده بود، تشریح کرد: در آن زمان تیم آقای صداقت‌نیا به این نتیجه رسیدند که مقداری از هزینه ها را باید کم کنیم تا بتوانیم بدهکاری های سازمان را پرداخت کنیم این در حالی بود که هنوز سازمان نظام صنفی ساختمان مستقلی از خود نداشت و در دل صنف فعالیت می کرد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان کرمان توضیح داد: یکی از اقداماتی که هیات مدیره سازمان در این دوره انجام داده، تجهیز و راه‌اندازی دفتر سازمان نظام صنفی رایانه ای بود تا بتوانیم برنامه هایی را که داریم به صورت مدون‌تر دنبال کنیم و ارتباط با اعضا شکل نظام‌مندی به خود بگیرد.

وی افزود: خوشبختانه با وجود آنکه بدهی هایی از سنوات قبل مانده بود توانستیم جای مستقلی را برای سازمان فراهم کنیم.

مداح با اشاره به اینکه اعضای بیشتری به طرف نظام صنفی رایانه ای جذب شده اند به مذاکراتی که این سازمان با شهرداری انجام داده است اشاره کرد و افزود: یکی از کارهایی که باید دنبال کنیم این است که استعلام انجام پروژه ها و خرید تجهیزات تا حد امکان از استان بیرون نرود که در این راستا با مسوولان شهرداری (فاوا )جلسه ای گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم که استعلام‌ها از طریق نظام صنفی به اعضایش ارائه شود تا اولویت با تامین کنندگان بومی باشد.

در ادامه این مراسم علی صداقت‌نیا دبیر پیشین سازمان ضمن تشکر و قدردانی از اعضای سازمان نظام صنفی اظهار کرد: توفیقاتی که به دست آمده همه به لطف، همکاری و مساعدت رئیس و اعضای سازمان نظام صنفی و رایانه ای استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از ارزشمندترین اقدامات این مجموعه همین فعالیت‌های صنفی‌اش بوده است چراکه فعالیت این سازمان هم در حوزه مهندسی و هم در زمینه صنفی است.

دبیر پیشین سازمان نصر – نظام صنفی رایانه – کرمان ابراز امیدواری کرد آنچه که این مجموعه دنبال کرده و می‎کند با وجود گذراندن سختی ها و زحمت های بسیاری که کشیده شده، استمرار داشته و حفظ شود.

در ادامه محمود میرزایی دبیر جدید سازمان با بیان اینکه برای من جای خوشبختی است که با حسن نظر رئیس سازمان، هیات مدیره و آقای صداقت‌نیا و سایر اعضا انتخاب شده‌ام، افزود: اینکه ظرفیت های ما هم در حوزه صنفی است و هم در حوزه مهندسی تردیدی نیست بلکه فقط باید یک مقداری از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که تا بارور شوند.

میرزایی با اشاره به اینکه برنامه هایم را جهت بررسی به هیات مدیره سازمان ارائه کرده ام، افزود: این برنامه ها بر اساس همان اهداف اولیه سازمان که ارتقای سطح علمی است تدوین شده‌اند.

وی افزود: معتقدم سازمان بیشتر باید در جهت ارتقای سطح کیفی و علمی این صنعت گام بردارد که البته در کنار این راهبرد از ظرفیت های صنفی نیز استفاده می شود که این هم کمک شایانی به اهداف اولیه سازمان می کند.

دبیر جدید سازمان نصر در ادامه صحبت‌هایش از هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان کرمان درخواست کرد برای رسیدن به اهداف تعیین شده همه پای کار باشند و همکاری کنند و با دید مثبت گام بردارند.

در پایان این جلسه از بیش از یک دهه تلاش علی صداقت‌نیا دبیر پیشین سازمان نصر کرمان قدردانی و همچنین مراسم معارفه محمود میرزایی به عنوان دبیر جدید برگزار شد.

IMG 3150
مراسم تقدیر از علی صداقت‌نیا دبیر پیشین سازمان نصر کرمان
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27277
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.