معرفی رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان

در نشستی با حضور فعالان اقتصادی، فرماندار، نماینده مجلس، مدیران و مسئولان رفسنجان”جلیل کاربخش” به عنوان رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در این شهرستان معرفی شد.

در این نشست با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی رفسنجان در گذشته از سابقه خوبی برخوردار بوده است، گفت: متاسفانه آمارها نشان می دهد که رفسنجان از آن جایگاه ممتاز گذشته فاصله گرفته و باید بازمهندسی اقتصاد این شهرستان تعریف شود.

سیدمهدی طبیب زاده، اقتصاد رفسنجان را به طور کامل وابسته به محصول پسته دانست و افزود: این پرسش مطرح است که اگر قیمت‌های واقعی تولید پسته محاسبه و هزینه واقعی مصرف آب و انرژی در این حوزه مطالبه شود، چه بر سر درآمد رفسنجان خواهد آمد؟

وی با تاکید بر اینکه دفتر رفسنجان قصد دارد مطالبه‌گر جدی در شهرستان باشد، ادامه داد: نقشه راه توسعه شهرستان رفسنجان از دیدگاه بخش خصوصی و با هدف تسهیل امور اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولیدی و صادراتی و سایر مشکلات تهیه و تدوین خواهد شد که امیدواریم بتوان آن را به خوبی اجرا کرد. طبیب زاده، به پیگیری و انجام فعالیت های جدی در اتاق کرمان برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی اشاره و بیان کرد: اتاق کرمان در ترازسنجی صورت گرفته در بین اتاق های سراسر کشور رتبه دوم را بعد از اتاق تهران کسب کرده که امیدواریم این فعالیت ها و تلاش ها ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان در شهرستان ها برای نخستین بار در رفسنجان برای پیگیری حل مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوصی این منطقه برگزار می شود. رئیس اتاق کرمان ضمن قدردانی از تلاش های “محمدعلی محمدمیرزائیان” رئیس سابق دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان، خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان یک فعال اقتصادی رفسنجان در اتاق کرمان و اتاق ایران مسئولیت هایی را بر عهده دارد که می تواند برای بخش خصوصی استان تاثیرگذار باشد. وی همچنین جلیل کاربخش را فردی فعال و موثر در اصلاح قوانین مالیاتی و حل مشکلات ارزی صادرکنندگان معرفی و همچنین به مسئولیت های تاثیرگذار وی در اتاق کرمان و اتاق ایران اشاره کرد.

رفسنجان قطب اقتصادی استان است

رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان نیز با اشاره به اینکه چندین دهه در تجارت فرش و پسته فعالیت داشته است، گفت: فعالان اقتصادی رفسنجان می توانند با پشتکار، عزم و اراده جدی و با نیت خدمت به بخش خصوصی فعالیت کنند تا شاهد کرسی های بیشتری از رفسنجان در دوره بعدی هیات نمایندگان اتاق کرمان باشیم. کاربخش، اظهار کرد: با همراهی و همدلی همه فعالان اقتصادی رفسنجان، نشست های فصلی با موضوع بررسی مشکلات بخش خصوصی برگزار و همچنین شورای مشورتی تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه رفسنجان قطب اقتصادی استان است، افزود: همه تلاش خود را برای توسعه اقتصادی این شهرستان به کار خواهیم برد.

سه قوه باید از بخش خصوصی حمایت کنند

فرماندار رفسنجان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در شرایط فعلی فعالان اقتصادی رزمندگان جهاد اقتصادی هستند، تصریح کرد: نمایندگان سه قوه باید از این فعالان اقتصادی حمایت کنند و در شهرستان نیز همدلی و همکاری لازم برای تعامل با بخش خصوصی وجود خواهد داشت. مجید فصیحی ‌هرندی، از انتخاب کاربخش به عنوان رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان قدردانی کرد و افزود: امیدواریم همه فعالان بخش دولتی و خصوصی با به کار بردن تمامی توان خود، برای توسعه و پیشرفت شهرستان تلاش کنند.

اتاق کرمان از اتاق های فعال در کشور است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: تنها راه نجات کشور در شرایط کنونی تقویت بخش خصوصی است و دولت باید محدودیت ها و موانع را از سر راه بخش خصوصی بردارد. احمد محمدی انارکی افزود: استان کرمان ظرفیت بسیار بالای اقتصادی دارد که باید آنها را با ارزش افزوده بالا صادر کرد و کمتر به سمت خام فروشی روی آورد.

وی در رابطه با مشکلات ناشی از نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر فعالیت بخش خصوصی، بیان کرد: قبل از جهش ارزی، قیمت پایین ارز رقابت را از محصولات و کالاهای ما گرفته بود که البته امروز آرامش و ثبات را در بازار ارز شاهد هستیم و همچنان بر تک نرخی شدن ارز تاکید داریم. محمدی انارکی، خاطرنشان کرد: اتاق کرمان یکی از بهترین اتاق های فعال کشور است و نمایندگان بخش خصوصی در این مجموعه در دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیر حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی هستند.

وی کاربخش را گزینه بسیار مناسبی برای دفتر رفسنجان عنوان کرد و افزود: ایشان در جلسات مجلس حضور دارند و در حل مشکلات فعالان اقتصادی مانند اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده و بانکداری اسلامی و… نقش موثری داشتند. گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان رفسنجان به بیان مشکلات و پیشنهادات خود در زمینه اقتصاد این شهرستان پرداختند.

جلیل کاربخش راوری، در حال حاضر نایب رئیس اتاق کرمان و نایب رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران و رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37092
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.