نخستین خانه خلاق جنوب کشور در استان کرمان افتتاح می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: نخستین خانه خلاق جنوب کشور با حضور دکتر ستاری معاون رئیس جمهور در کرمان افتتاح می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمدرضا جهانگیری با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در سال جاری چند برنامه محوری برای ارتقای مهارت شاغلان، دانشجویان و تحقق شعار سال را در برنامه دارد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های محوری ما در سال جاری توسعه مراکز جوارکارگاهی است.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراکز جوار کارگاهی با همکاری بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان در راستای ارتقای مهارت شاغلان در حال انجام است گفت: این مراکز همچنین می‌توانند آموزش‌های مورد نیاز محدوده خودشان را نیز ارائه کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال، برای امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی دانش بنیان در استان را در برنامه داریم بیان کرد: در کل کشور ۳۰ میلیون نفر ساعت توسط وزارتخانه تدارک دیده شده که سهم استان کرمان از این میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت است.
وی با بیان اینکه دوم خردادماه افتتاح نخستین خانه خلاق جنوب کشور را با حضور ستاری در محدوده اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای کرمان با همکاری بخش خصوصی داریم گفت: خانه خلاق به عنوان پلتفرم و یکی از هسته‌های مهم اصلی و تاثیرگذار در بحث تجاری سازی ایده و فکر جدید به محصول است.

جهانگیری با اشاره به اینکه مجوز خانه خلاق توسط معاون ریاست جمهوری در بحث فناوری صادر شده افزود: خانه خلاق کارکردهای زیادی داشته و مهمترین کارکردهای آن فراهم کردن محیطی را برای استقرار و زیرساخت شرکت‌های دانش بنیان است.

وی جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری را از دیگر کارکردهای خانه خلاق عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که در این استارت آپ‌ها حضور دارند اگر در زمینه آموزش عملی و علمی کاستی‌ها و مشکلاتی داشته باشند آموزش‌های علمی و عملی به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان به خدمت کارگاهی و نمونه‌سازی در این مراکز اشاره کرد و افزود: با افتتاح این مرکز کارهای مختلفی در این خانه خلاق ارائه می‌شود.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88468
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.