استاندار اعلام کرد:


نقش کرمان در بودجه ۱۴۰۱ برجسته است

استاندار کرمان با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ استان محور شده است گفت: نقش استان کرمان در بودجه سال آینده برجسته است و دستگاه ها پیشنهادات خود را که مغایر با کلیات لایحه و برنامه دولت نباشد را برای بررسی به نمایندگان استان ارائه دهند.  

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند شامگاه شنبه در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان در سال ۱۴۰۰  افزود: در حالی که میانگین افزایش درآمد مالیاتی در کشور حدود ۷۰ درصد است اما سهم استان کرمان ۱۲۸ درصد تعیین شده و افزایش عجیب سهم درآمد مالیاتی استان کرمان در بودجه ۱۴۰۱ باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در بحث جدب اسناد خزانه، اگر دستگاهی قادر به جذب نیست، راه حلی برای جابه جایی تخصیص اسناد خزانه به سایر دستگاه هایی که جذب حداکثری دارند تا پایان سال مشخص و گزارش آن ارائه شود.

استاندار کرمان با اشاره به اعلام پایین بودن فضای کسب و کار استان در کشورمان تصریح کرد: ۱۰۰ درصد اشتغال برنامه ریزی شده در سال جاری محقق شده و فضای روانی کار از دیگر استان ها بهتر شده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد احداث اردوگاه بزرگ فرهنگی برای دانش آموزان، دانشجویان و جوانان در استان کرمان ضرورت دارد و آموزش و پرورش طرحی تهیه کند تا بتوانیم برای اختصاص بودجه برای آن بحث کنیم.

رییس  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: ۹۸۴ میلیارد تومان هزینه ۳۱ دستگاه استانی در سال جاری است که تا پایان آذر ماه حدود ۷۰۸ میلیارد تومان ابِلاغ و پرداخت شده است و به لحاظ تخصیص اعتبار مشکلی نداریم.

سید جعفر رودری افزود: در بحث تملک دارایی های سرمایه ای (اعتبار عمرانی) سه هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان تاکنون ابلاغ داریم که یک هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده؛ حدود ۴۹ درصد محقق شده و شرایط با توجه به محدودیت های اعتباری مناسب است.

وی اطهار داشت: به لحاظ جذب اسناد خزانه داری مشکلی نداریم، اما در مبحث جذب اسناد در استان وضعیت زیاد جالب نیست و فقط ۱۲ دستگاه جذب اسناد خزانه داشتند؛ سایر دستگاه ها در حد صفر هستند که مدیران باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان ادامه داد: در حوزه مالیاتی عملکرد نسبتا خوبی را شاهد هستیم و تقریبا ۱۸۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وارد سامانه شده است.

به گزارش ایرنا نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تغییر نحوه رسیدگی به بودجه توسط مجلس گفت: فاصله زمانی رسیدگی به کلیات بودجه از ۲ ماه به پنج روز کاهش پیدا کرده که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.

محمد مهدی زاهدی افزود: اینک کلیات بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق بررسی می شود که پس از آن در صحن علنی مجلس طرح خواهد شد و این فرصت بسیار مناسبی برای ارائه پیشنهادات دستگاه های استان است تا در صورت تایید کلیات بودجه، کمیسیون ها پیشنهادات را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به ورود زائران دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها به استان کرمان تصریح کرد: استان به یک اردوگاه بزرگ دانش آموزی برای آماده شدن مقدمات اردوهای راهیان نور نیاز دارد که سعی می کنیم در ساختار بودجه هم‌ دیده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با توجه به صورت و زیان کسب و کارهای خرد در بحث مالیات سال آینده اغلب صاحبان این مشاغل دچار چالش جدی می شوند که باید با حساسیت نسبت به آن برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت دلار در سال آینده بالا نمی رود تصریح کرد: افزایش و جهش قیمت دلار درآمد شرکت های بزرگ معدنی استان را افزایش داده که باید مازاد این درآمد به صندوق توسعه استانی هدایت شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طی نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار و مدیران استان پیشنهادات خود را در رابطه با بودجه سال آینده جمع بندی و ارائه کنند تا در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شود؛ حدود ۷۰ درصد احکام بودجه در مباحث اقتصادی هستند.

محمدرضا  پورابراهیمی افزود: سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اجرا و شاخص های بودجه ۱۴۰۰ در استان ارائه کند، زیرا مشکلات کارکنان برخی دستگاه ها به دفاتر نمایندگان منعکس شده است و اطلاعاتی از کسری بودجه به ما تهیه شود.

وی تصریح کرد: قرار بود اتفاقات زیادی در بودجه ۱۴۰۱ رخ بدهد و برخی از مشکلات ساختاری بودجه اصلاح شود و از نظر ما اصلاح صورت گرفته تنها بخشی از اصلاحات سر فصل های بودجه است و تمام آن نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فقط ۲۵ درصد از احکام بودجه ساختار اصلاحی داشته و بخش عمده آن مانده است و پیشنهاد داریم احکام اصلاحی بودجه در لایحه اعمال شود و دولت نیز باید موافقت کند.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی در بودجه ۱۴۰۱ افتاده است اما کافی نیست، البته در برش استانی وضعیت بهتر است و این ظرفیت خوبی برای اصلاح و تکمیل بودجه ایجاد می کند و برای استان نیز فرصت خوبی برای توازن در درآمدها و حوزه مصرف استان است.

پورابراهیمی با اشاره به تشکیل صندوق توسعه استانی اطهار داشت: قرار است برای نخستین مرتبه صندوق توسعه در استان کرمان تشکیل شود که بخشی از منابع آن مربوط به دولت و بخشی هم مربوط به شرکت هاست و امکان جدی از بخش خصوصی نیز برای صندوق وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82574
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.