نماینده مجلس: جلوی خام فروشی معادن بافت، رابر و ارزوییه گرفته شود

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت معادن اسفندقه واقع در این شهرستان ها، پس از انقلاب صرفا خام فروشی کرده‌اند لذا ضرورت دارد که جلوی آن گرفته شود.

صمدالله محمدی شامگاه چهارشنبه در نشست توسعه زیرساخت های معدنی استان کرمان با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کرمان افزود: در مورد تولید مشتقات کرومیت و فولاد ترکیبی می‌توان مطالعات کرد و این مطالعات در شهرستان بافت، رابر و ارزوییه با وجود ظرفیت ها قابل انجام است.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد معادن کرومیت شهرستان بافت تعطیل شده اند و تمامی این معادن در شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه در گذشته جزو محدوده اسفندقه محسوب می شدند که امروز فعالیتی ندارند و نیروهای خود را بازنشست کرده اند.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه های استان کرمان با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت به وقوع پیوسته و بسیاری از دغدغه ها رفع خواهد شد گفت: جاده رابر – کرمان با راهکار ایمیدرو و مشارکت شرکت ملی مس به نتیجه می رسد.

وی بیان داشت: امروز از معادن اسفندقه بازدیدی داشتیم که مدیرعامل ایمیدرو وعده رفع مشکلات را داد و تا امروز اکتشاف مناسبی در شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه نشده و برخی پهنه‌ها متعلق به ایمیدرو است که می تواند مطالعات و اکتشافات روی آن انجام شود.

محمدی تاکید کرد: اکتشاف علمی تا امروز در منطقه اسفندقه انجام نشده که ظرفیت های ایمیدرو می تواند آن را محقق کند.

وی افزود: فولاد بافت نقطه امیدی برای مردم محسوب می شود که راه اندازی فاز دوم این کارخانه در دستور کار قرار گرفته و مسائل مربوط به آن پیگیری می شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث صنایع پایین دستی فولاد می تواند بخشی از مشکلات بیکاری را در شهرستان بافت را رفع کند و زمینه انجام کارهای خاص در این شهرستان وجود دارد.

تولید معدن درآلو در رابر دنبال شود

وی از شرکت مس و ایمیدرو برای احداث جاده معدن درآلو – رابر – کرمان قدردانی کرد و گفت: معد درآلو ذخایر خوبی دارد و تولید شمش و سایر تولیدات این معدن در رابر می تواند مشکل اشتغال این شهرستان را رفع کند.

محمدی تصریح کرد: انتظار داریم همانگونه که با انرژی مضاعف فعالیت می شود، پس از کارخانه کنستانتره نسبت به صنایع دیگر نیز در شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه اقدام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55551
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.