توسط صندوق کارآفرینی امید کرمان صورت گرفت؛


پرداخت ۴۱۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال| سهم بخش کشاورزی تکمیل است

مدیر صندوق کارآفرینی استان کرمان می‌گوید: علی‌رغم درخواست متقاضیان برای وام در حوزه کشاورزی، تا سال آینده برای ارائه تسهیلات به این حوزه ممنوعیت داریم و این موضوع را بارها از طریق استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه پیگیری کرده‌ایم.

بانک‌ها و صندوق‌های مالی سال‌هاست که در حمایت از کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ تسهیلاتی را ارایه می‌کنند. در کرمان صندوق کارآفرینی امید توانسته از ابتدای سال تاکنون ۱۳۴۵ فقره وام روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد تومان پرداخت و  ۲۱۰۰ شغل ایجاد کند.

اکثر این تسهیلات در حوزه کشاورزی و گردشگری بوده است.

آنطور که مدیر این صندوق می‌گوید علی‌رغم درخواست متقاضیان برای وام در حوزه کشاورزی، دیگر مجوزی برای پرداخت به این افراد ندارند.

طبق قانون این صندوق، ۴۷ درصد از بودجه برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده و مابقی آن در سایر حوزه‌ها است. نسخه‌ای که در تهران پیچیده شده و حالا کرمانی که سهم اشتغال بالایی در حوزه کشاورزی دارد را با مشکل مواجه کرده است.

یوسف پورواجد می‌گوید تا سال آینده برای ارائه تسهیلات به این حوزه ممنوعیت داریم و این موضوع را بارها از طریق استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه پیگیری کرده‌ایم.

او ادامه می‌دهد: ممکن است میزان جذب اعتبار  در حوزه کشاورزی در استان‌های دیگر زیاد نباشد اما در کرمان این چنین نیست.

 

کرمان، رتبه سوم پرداخت تسهیلات

به گفته‌ی پورواجد، کرمان بعد از استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی بیشترین پرداخت تسهیلات در سطح کشور را داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی استان کرمان می‌گوید طی ۸ سال گذشته تاکنون ۲۴ هزار و ۸۱۲ مورد پرداخت تسهیلات به میزان ۴۱۹ میلیارد تومان صورت گرفته‌ که منجر به اشتغال ۱۹ هزار و ۹۳۵ نفر شده است که بیشترین پرداخت تسهیلات به حوزه کشاورزی با میزان ۳ هزار و ۱۱۷ فقره طرح بوده است.

او  کل بودجه این صندوق طی سال جاری در استان کرمان را  ۱۶۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان تا شهریورماه جذب می‌شود و می‌توان از اعتبار مازاد سایر استان‌ها استفاده کرد.

 

نمایشگاه دائمی عرضه محصولات راه‌اندازی می‌شود

یوسف پورواجد از راه‌اندازی فضایی برا فروش کالاهای متقاضیان صندوق کارآفرینی امید در مجاورت موزه دفاع مقدس شهر کرمان خبر داد.

او گفت: در این طرح محصولات ۳۰ استان دیگر در کرمان و محصولات کرمان در ۳۰ استان دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

پورواجد با اشاره به اینکه این فضا رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد تاکید کرد: هدف از این کار کمک به افرادی است که در فروش ضعف دارند.

او به انعقاد تفاهم‌نامه میان این صندوق با ارگان‌های مختلف از جمله بنیاد برکت، ورزش و جوانان، وزارت کار، وزارت فرهنگ و ارشاد و مدارس غیرانتفاعی نیز اشاره کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74899
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.