پیش‌رویداد استارت‌آپ کارآفرینی «از خونه تا کارخونه» در کرمان برگزار شد

پیش رویداد استارت‌آپ کارآفرینی «از خونه تا کارخونه» ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد کرمان به همت جهاد دانشگاهی استان و همکاری کمیته امام خمینی(ره) کرمان آغاز شد.

به گزارش کرمان نو، پیش رویداد استارت‌آپ کارآفرینی «از خونه تا کارخونه» ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد کرمان به همت جهاد دانشگاهی استان و همکاری کمیته امام خمینی(ره) کرمان آغاز شد و تا ۹ اسفند ماه ادامه دارد.

مهدی بازمانده، رئیس جهاد دانشگاهی کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد بیان کرد: امیدواریم در پایان رویداد با توجه به تلاش‌های انجام شده در جهاد دانشگاهی و کمیته امداد کرمان، رضایت کامل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عنوان رویداد، کسب‌کارهای خورد و کلان در نظر گرفته شده است و ۱۶ کارگاه در طول مدت برگزاری رویداد برگزار خواهد شد که تمام نکاتی که در این کارگاه‌ها بیان می‌شود باید مد نظر گرفت تا ایده‌ها به طور کامل پرورش داده شوند.

بازمانده با بیان اینکه امروز رویدادهای استارت‌آپی در دنیا و کشور از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: دو عنصر اصلی یک استارت‌آپ خلاقیت و نوآوری آن است و لازمه این خلاقیت این است که نسبت به محیط پیرامون، محیط کار و ابزار حساسیت داشته باشید تا یک جرقه در ذهن ایجاد شده و خلاقیت در کسب‌کار شکل بگیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کرمان تفاوت استارت‌آپ با یک کسب و کار معمولی را در همین خلاقیت عنوان کرد و با اشاره به مهمترین استارت‌آپ‌های موفقی که در حال حاضر فعالیت خوبی دارند، گفت: خلاقیت، نوآوری و حساسیت نسبت به محیط پیرامون مهمترین علت موفقیت این نوع کسب‌وکارها است.

بازمانده خاطرنشان کرد: اصل و خروجی استارت‌آپ‌ها پایین آوردن هزینه‌ها و بالا بردن بهره‌وری و سود است، افراد باید مشکلات موجود را در نظر بگیرند و با ایده‌های خلاق، نوآورانه و کاربردی، روش‌های سنتی را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه ایده‌های برتر و کاربردی در پایان دوره تا مرحله اجرا حمایت خواهند شد، گفت: ۵۶ درصد استارت‌آپ‌ها بُعد کشوری دارند ۳۳ درصد در سطح استان و بقیه بین‌المللی هستند و شرکت کنندگان در رویداد برای موفقیت باید بُعد بین‌المللی یک ایده را نیز در نظر بگیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی کرمان با بیان اینکه پیش از اجرای ایده باید یک طرح توجیهی برای کسب‌کار وجود داشته باشد عنوان کرد: موفقیت در هر ایده و استارت‌آپ بستگی به اندیشه، اراده و خودباوری شما دارد.

یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد کرمان نیز در این مراسم با اشاره به شرایط متفاوت کسب‌وکارهای امروز، بیان کرد: باید تراوش فکری داشته باشیم و در دنیای رقابت امروز که تجارت خارج از مرزها است باید تخصص پیدا کنیم تا در کسب‌وکارها موفق شویم.

صادقی با بیان اینکه در مجموعه کمیته امداد کرمان ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش هستند که در ۷۰ درصد آن‌ها سرپرست خانواده خانم‌ها هستند و معاش خانواده بر عهده مادر است، گفت: در کل کشور ۶ هزار دانشجو و ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند و نگاه ما بر این است که این دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند نجات دهنده خانواده خود باشند و کمیته امداد نیز در کنار آن‌ها است.

وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان و دانشجویان مددجویان کمیته امداد کرمان در زمینه‌های مختلف، گفت: بسیاری از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد با تلاش و اراده به موقعیت‌های بالایی رسیدند و این نشان می‌دهد که موقعیت اهمیتی در پیشرفت ندارد بلکه باید انگیزه بالایی داشت.

مدیر کل کمیته امداد کرمان تصریح کرد: کمیته‌ امداد در زمینه‌های متعدد برای پیشرفت مددجویان حمایت‌های متعددی دارد و تمام تلاش ما این است که مددجویان اراده خود را قوی کنند و بی توجه به موانع موجود، با توکل به خدا پیش‌روند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85671
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.