چک برگشتی در بازه سه ماهه اول امسال، مانع دریافت تسهیلات کرونایی نیست

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه سامانه دریافت تسهیلات کرونایی همچنان باز است، گفت:‌ چک برگشتی در بازه زمانی فروردین تا خردادماه امسال مانع دریافت تسهیلات کرونایی نیست و بانک‌ها حق تسویه وام‌هایی با این نوع تسهیلات را ندارند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان صبح امروز ۱۲ مردادماه در جمع حبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا و آسیب‌های که به اقتصاد و کسب و کارها وارده شده، گفت: ویروس کرونا آسیب‌های جبران ناپذیری به بحش جامعه کارگری وارد کرد به طوری‌که برخی از واحدها با شیوع این ویروس منحوس تعطیل یا فعالیت آنها کاهش یافته است.

وی از حمایت‌های دولت به بخش های آسیب دیده سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۱۴ کسب و کاری که در این ایام به آنها آسیب رسیده را شناسایی کرده و در راستای کمک به آنها یکسری اقدامات انجام گرفته است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: اداره کار و رفاه اجتماعی در رابطه با کارگران و کارفرمایان فعالیت دارد لذا قسمتی از حمایت‌ها به این اقشار که جمع قابل توجهی از جمعیت استان در بر گرفته‌اند، برمی‌گردد.

وی پرداحت مقرری بیمه بیکاری را یکی از حمایت‌های اداره کل کار از جامعه کارگری دانست و بیان کرد: از ۲۵ هزار واجد شرایط ثبت نام شده بیش از ۲۲ هزار نفر آنها واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند که سه ماه بیمه بیکاری به آنها پرداخت می‌شود که تاکنون ۲ تا ۲.۵ ماه پرداخت شده و اگر فردی تاکنون این میزان مقرری را دریافت نکرده به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراجعه کند. گفتنی است که مقرری بیمه بیکاری به طور متوسط یک میلیون تومان است.

اسلامی یکی دیگر از اقدامات حمایتی را اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا برشمرد و افزود: سهمیه استان کرمان ۱۱۴۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات ۲ ساله به ۳۳ هزار واحد کارگری که دچار آسیب شده‌اند، می‌باشد و این طرح تا پایان مرداد ادامه دارد همچنین واحدهای غیررسمی یا واحدهای سرویسی (رانندگان) و افرادی که خود اشتغالی هستند نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: میزان این تسهیلات به ازای هر کارگر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و اگر بیمه شده نباشد ۶ میلیون تومان خواهد بود ضمن آنکه برنامه‌ای برای کارگران ساختمانی نیز برنامه هایی داریم که بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به برخی از گلایه های مطرح شده از سوی مشکلات پیش روی برای دریافت تسهیلات بیان کرد: بانک‌ها موظف هستند که نوع وثیقه خود را براساس دستورالعمل دریافت کنند و سلیقه‌ای رفتار نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برخی از کارفرمایانی که در این دوران چک برگشتی داشته‌اند، می‌توانند از تسهیلات کرونایی استفاده کنند؟ بیان کرد: چک برگشتی در بازه زمانی فروردین تا خردادماه امسال مانع دریافت تسهیلات کرونایی نیست و بانک‌ها حق تسویه وام‌هایی با این نوع تسهیلات را ندارند.

اسلامی عنوان کرد: سامانه تسهیلات دریافت کرونایی همچنان باز است و اگر کسی ثبت نام نکرده می‌تواند به این سامانه مراجعه و ثبت نام کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53505
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.