رییس اتحادیه: هزینه‌ها بیش از درآمد شده است


کاهش ۳۰ درصدی مصرف بستنی

رئیس اتحادیه بستنی، آب میوه و کافی شاپ با بیان اینکه هزینه‌های صنف بیشتر از درآمد آن‌ها شده است، گفت: افزایش قیمت بستنی و نوشیدنی‌ها در کافی‌شاپ‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد میزان مصرف این خوراکی‌ها را در تابستان امسال کاهش داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایلنا، محسن مبرا با تایید خبر افزایش قیمت بستنی، افزود: قیمت بستنی متاثر از نرخ مواد اولیه از جمله شیر، خشکبار و …. است. پسته و گردو جزو دو خشکبار اصلی پرمصرف در این صنف محسوب می‌شود از این‌رو نرخ آن‌ها در قیمت نهایی بستنی تاثیر می‌گذارد.
او با اشاره به کاهش قیمت موز در بازار، گفت: بالا بودن قیمت مواد اولیه مصرفی در کافی‌شاپ‌ها به خصوص محصولات وارداتی مانند قهوه به دلیل نوسان‌های نرخ ارز، قیمت نوشیدنی‌های گرم را در این واحدهای صنفی افزایش داده است.
رئیس اتحادیه بستنی، آب میوه و کافی شاپ با بیان اینکه هزینه‌های صنف بیشتر از درآمد آن‌ها شده است، افزود: افزایش قیمت بستنی و نوشیدنی‌ها در کافی‌شاپ‌ها 20 تا 30 درصد میزان مصرف این خوراکی‌ها را در تابستان امسال کاهش داد و میزان مراجعه مردم به این واحدها ریزش کرده است.
به گفته این فعال صنفی؛ اگر قیمت‌ها روند متعادلی داشته باشند بخشی از درآمد مصرف کنندگان در بازار خوراکی هزینه می‌شود و اما گرانی‌ها به همه صنوف آسیب وارد کرده و ما نیز از این اصل مستثنی نیستیم.
مبرا شیوع بیماری کرونا را عامل مهم در تعطیلی واحدهای صنفی عنوان کرد و افزود: نوسان‌های قیمتی باید مهار شود تا این صنف بتواند به ثبات برسد. همچنین ضرایب مالیاتی که برای صنف ما تعیین شده است فشار مضاعفی را به فعالان این حوزه وارد کرده و امیدواریم که با تمهیدات در نظر گرفته این ضرایب متعادل شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96512
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.