کرمان آیدکس ۲۰۲۴” فرصتی برای توسعه استان و کشور

رویداد بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مراسمی است که به‌نوعی می‌توان گفت چکیده پنل‌های چهارروزه‌ای بود که مهم‌ترین چالش‌ها و راهکارهای موفقیت استان کرمان را در بخش‌هایی همچون انرژی‌های تجدیدپذیر، گردشگری، کشاورزی، صدور خدمات فنی – مهندسی، شکل‌گیری زنجیره ارزش صنعت مس، توسعه پایدار، هوش مصنوعی و… تشریح می‌کرد.

حرکت کرمان به توسعه متوازن با کرمان آیدکس

استان کرمان رتبه یک معدنی کشور را دارد. رتبه یک باغی، رتبه سه مرکبات و رتبه اول تولید پسته. اختلاف شمال و جنوب اما همچنان بالاست و سرمایه‌گذاری از نگاه فعالان اقتصادی استان با نگاه عدالت‌محوری نبود. کرمان آیدکس یک رویداد برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان است، رویدادی که در آن نخبه‌های اقتصادی استان دعوت‌اند و با حضور حداقل سه وزیر و معاونت علمی ریاست‌جمهوری بخش دولتی را هم با خود همراه کرده است.

همایش سرمایه‌گذاری کرمان آیدکس آغاز به کار کرد

همایش بین‌المللی کرمان آیدکس با برگزاری پنل‌های تخصصی با هدف جذب بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه پایدار استان توسط اتاق بازرگانی کرمان برنامه‌ریزی‌شده که با حضور سفرای کشورهای مختلف و همچنین مدیران ارشد کشوری در گام نخست زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و حکمرانی توسعه و سرمایه‌گذاری را بررسی خواهد کرد.

فرشید گلزاده: مشارکت‌های استراتژیک راهکار تحقق سرمایه‌گذاری

فرشید گلزاده مدیرعامل مادیران یکی از سخنرانان روز اول همایش کرمان آیدکس بود. گلزاده از شرایط تاثیرگذاری این همایش بر سرمایه‌گذاری می‌گوید.

صادق‌الحسینی: تعامل شرط موفقیت در بازار سرمایه است

سال گذشته ۸۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی کردیم

رئیس سازمان بورس کشور: سال گذشته 800 هزار میلیارد تومان تامین مالی کردیم

مدیرعامل سراوا و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: نسخه بومی نوآوری در استان اجرا شود

۳ تا ۶ درصد ثروت معادن برای کارگران

کرمان جایگاه نهم تولید کشور را دارد و بر سکوی چهارم رشد اقتصادی ایستاده، بااین‌حال این رشد در سفره مردم تأثیری نگذاشته. بعد از مشکلات کم‌آبی و افول جایگاه پسته در ایران، تکیه بعدی استان در رشد و اقتصاد متکی بر معادنی است که 3 تا 6 درصد از درآمدش به نیروی انسانی می‌رسد. کرمان نو در رویداد کرمان آیدکس 2024 به دنبال این پرسش است که برای یک توسعه پایدار و باارزش افزوده بالا، تمرکز استان و طرح‌های نوآور باید حول چه محورهایی باشد؟ آیا الگوهایی که در تهران و اصفهان اجرایی شده برای کرمان هم قابل اجراست؟

پرداخت وام به بنگاه‌های اقتصادی ورشکسته تولید تورم است

محمدفاضلی جامعه‌شناس و پژوهشگر که در رویداد کرمان آیدکس در یکی از نشست‌های تخصصی با عنوان توسعه پایدار صحبت می‌کرد؛ نظام پرداخت وام و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی را دچار اشکال دانست و گفت پرداخت وام به بنگاه‌های اقتصادی ورشکسته برای مدت کوتاهی آن‌ها را احیا می‌کند ولی در نهایت به بیشتر شدن نقدینگی و تولید تورم منجر می‌شود. فاضلی معتقد است ملاک برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی باید صادرات و ارتباط با دنیا باشد.

فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری صنعتی را بشناسید

با وجود همه بحران‌ها، هنوز فرصت‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. فرصت‌هایی که کرمان آیدکس بنا دارد تا آن‌ها را در قالب پنل‌های تخصصی به سرمایه‌گذاران معرفی کند. کرمان‌نو در این ویدیو از بسترهای سرمایه‌گذاری می‌گوید که د رقالب توسعه فولاد در کرمان شکل گرفته است.

شناسایی درزهای سیاستگذاری دولتی در کرمان آیدکس

کرمان آیدکس صرفاً یک رویداد برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیست. در پنل به پنل این رویداد درزهای سیاست‌گذاری دولت برای مخاطبانی از بدنه دولت، شناسایی می‌شوند. روح‌الله اکبری، مشاور وزیر راه و شهرسازی، بهانه‌های مدیران استان در خصوص مشکل تأمین مالی برای ساخت‌وسازهای عقب‌افتاده در کرمان را نمی‌پذیرد. در این رویداد مدیران ارشد در سطح وزارتخانه‌ها و کارشناسان کشور تأکید دارند که جلسات برای حل مسئله باشند نه جلسه برای جلسه.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=118455
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.