کرمان یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاران

استاندار کرمان در دیدار امروز (چهارشنبه 16 بهمن 98) خود با سفیر ارمنستان در ایران گفت: علاقمندیم ارتباطات استان کرمان با کشور ارمنستان در زمینه های مختلف داشته باشیم.

محمد جواد فدایی استاندار کرمان بیان کرد: این همکاری نیازمند شناخت خوب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کرمان است.

فدایی، استان کرمان را پهناورترین استان کشور دانست و عنوان کرد: این خطه ۱۱ درصد وسعت کشور را در بر گرفته است، به‌طوری که وسعت استان کرمان بیشتر از برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی است.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات استان کرمان گفت: پروژه‌های زیادی در استان کرمان داریم که برخی از آنها در دست اجراست که می‌تواند فرصت خوبی برای همکاری این استان با کشور ارمنستان باشد.

وی استان کرمان را بهشت معادن ایران عنوان و بیان کرد: معادن سنگ آهن، مس، روی و کرومیت مهمترین معادن استان کرمان هستند که سالانه حدود ۹۰ میلیون تن از این معادن استخراج می‌شود.

فدایی با بیان این مطلب که سالانه ۲۷.۵ میلیون تن کنسانتره آهن، ۱۷.۵ میلیون تن گندله، ۲.۴ میلیون تن شمش و … در استان کرمان تولید می‌شود، ادامه داد: مهمترین معدن استان کرمان سنگ آهن است که زنجیره کامل تولید آهن در استان کرمان نیز وجود دارد، بنابراین امکان سرمایه‌گذاری در تولید سنگ آهن در استان کرمان وجود دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه مس یکی از ظرفیت‌های دیگرحوزه معدنی استان کرمان است، تصریح کرد: سالانه به‌طورمتوسط ۳۴۰ هزار تن قطعه مس در استان کرمان تولید می‌شود قابل ذکر است که در فرآوری مس مخصوصا کنسانتره مس، ظرفیت های زیادی در پهناورترین استان کشور داریم که از سرمایه‌گذاران در این بخش استقبال می‌کنیم.

فدایی  معادن ذغال‌سنگ را یکی دیگر از ظرفیت‌های استان کرمان برشمرد و عنوان کرد: در حال کار کردن برای مدرنه کردن استخراج ذغال‌سنگ در استان کرمان هستیم و از افرادی که در این زمینه به ما کمک کنند، حمایت خواهیم کرد، ضمن آنکه معدن روی بسیار خوبی نیز در استان داریم که در دهه فجر امسال یک کارخانه تولید ۵۰ تنی سرب و روی در روز، در استان کرمان کلنگ زنی شده است.

وی کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های خوب استان کرمان ذکر کرد و افزود: سالانه حدود ۶.۵ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در استان کرمان تولید می‌شود و در برخی از اقلام کشاورزی مانند پسته و خرما، استان کرمان، رتبه اول تولید در کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین استاندار کرمان در مورد ظرفیت‌های جنوب استان گفت: در جنوب استان کرمان تنوع محصولات کشاورزی زیادی داریم به‌طوری که جنوب استان کرمان، هند ایران لقب گرفته است و برخی از محصولات تولیدی جنوب استان به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

فدایی از ظرفیت توریستی و گردشگری استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی زیادی در استان کرمان وجود دارد که می‌تواند جاذبه خوبی برای سرمایه‌گذاری و همچنین گردشگری باشند.

وی عنوان کرد: از سرمایه‌گذاران ارمنستانی برای سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم یا به صورت فاینانس در بخش‌های معدنی، گردشگری و صنعتی استقبال می‌کنیم همچنین خواهان افزایش مبادلات بازرگانی با کشور ارمنستان هستیم زیرا ما تولیدات مازاد مصرف در برخی کالاها را داریم، در عین‌حال نیازهای نیز داریم که می‌توانیم با افزایش ارتباطات نیازهای یکدیگر را برطرف کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر همکاری‌های علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی میان استان کرمان و ارمنستان و مبادله دانشجو در رشته‌های مختلف میان طرفین تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم که سفیر ارمنستان از مراکز صنعتی، دانشگاهی و معدنی و همچنین از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی استان کرمان بازدید کنند زیرا این بازدیدها به شناخت بیشتر شما از کرمان کمک شایانی خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41953
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.