۱۵۰ هزار هکتار از اراضی حاشیه شهرهای استان کرمان در معرض تهدید زمین‌خواران قرار دارد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی حاشیه شهرهای کرمان در معرض تهدید زمین‌خواران قرار داشته و اراده جدی در راه و شهرسازی برای تثبیت اراضی دولتی در استان نیست.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، یدالله موحد صبح امروز در نشست “شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان” که با حضور و جمعی از مسئولان ارشد قضایی و استانی در سالن کنفرانس شهید بهشتی دادگستری کل این استان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: اجرای قانون حدنگار و تثبیت مالکیت‌ها در حفاظت از حقوق بیت‌المال بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اگر این طرح به نتیجه نهایی برسد، تمام اراضی دولتی جانمایی شده و سند تک برگ برای آنها دریافت شود کار بسیاری از دستگاه‌ها کم می‌شود گفت: هر چه در اجرای این طرح تعلل ایجاد شود کشور و دولت و مردم زیان بیشتری متحمل می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه رئیس سازمان ثبت اسناد کشور نامه‌ای ارسال کرده و بر اساس آن اولویت سازمان را تثبیت اراضی دولتی را بیان کردند افزود: قرارگاهی در این ارتباط تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون از مجموع ۱۷ میلیون و ۵۲ هزار هکتار اراضی دولتی در استان کرمان حدود ۱۵ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شده است ادامه داد: ۹۲ درصد اراضی دولتی در استان کرمان تثبیت مالکیت شده و برای حدود ۸۴ درصد سند تک‌برگ کاداستی صادر شده است.

موحد بیان کرد: مدیران استان باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا حدود ۱۵ درصد باقی‌مانده اراضی دولتی استان در سال آینده تثبیت مالکیت شده و سند کاداستی برای آنها صادر شود.
وی افزود: تمام مسئولان استان از جمله ادارات ثبت اسناد، منابع طبیعی و راه و شهرسازی باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته و تا ۲۰ روز آینده و پایان سال این کار را به نتیجه برسانند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تثبیت مالکیت اراضی حومه شهرها که در معرض تهدید دلالان، سودجویان و زمین‌خواران وجود دارند باید در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شده و سند مالکیتی دولتی برای آنها صادر شود، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده حدود ۱۵۰ هزار هکتار اراضی در معرض تهدید زمین‌خواران در حاشیه شهرها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اراده جدی در راه و شهرسازی برای تثبیت اراضی دولتی نیست و شواهد بر این است که برنامه‌ای در این ارتباط وجود ندارد، افزود: بزرگترین بحران حاشیه‌نشینی در حاشیه شهر کرمان است و چه کسی به جز راه و شهرسازی باید پاسخگو بوده و این اراضی را تثبیت مالکیت کند.

موحد با بیان اینکه عدم مدیریت راه و شهرسازی باعث سوءاستفاده زمین‌خواران شده است و امروز بزرگ‌ترین بحران حاشیه‌نشینی را در شهر کرمان داریم ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ هکتار اراضی دولتی فقط در محدوده حاشیه نشینی شهرک صنعتی تصرف شده است و چه کسی باید پاسخگوی تبعات اجتماعی آن باشد؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85476
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.