۲۵ طرح نیمه تمام رفسنجان نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه است

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: ۲۵ طرح نیمه تمام در این شهرستان وجود دارد که تکمیل کردن آنها نیازمند بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه از اعتبارات ملی یا استانی است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین رضایی با اعلام این به توضیحات برخی پروژه های نیمه تمام رفسنجان پرداخت و افزود: کمربندی شرقی این شهرستان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان توسط مجتمع مس سرچشمه در حال ساخت است که برای اجرای طرح روکش آسفالت نیاز به قیر رایگان دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تردد خطرآفرین تانکرهای سوخت در داخل شهر رفسنجان اشاره کرد و اظهار داشت: سوخت مناطق شمال شرق کشور از شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق و مخازن نفت که در رفسنجان قرار دارد تامین و از مسیر داخل شهر رفسنجان، زرند، راور و مشهد (مسیری غیر از کمربندی شرقی ) به مقصد ارسال می شود.

رضایی ادامه داد: حتی خودروهای سنگین استان های جنوب غربی نیز از همین محور استفاده می کنند اما با توجه به اینکه احداث کمربندی شرقی رفسنجان به اتمام نرسیده تمام خودروهای سنگین و تانکرهای حمل سوخت از درون این شهر و معابر کم عرض مجاور مراکز بیمارستانی، مدارس و مناطق مسکونی عبور می کنند که مشکلات ترافیکی ایجاد می کند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: احداث کمربند شرقی رفسنجان به طول ۲۸ کیلومتر از پروژه های ضروری این شهرستان است که امیدواریم با جذب کمک شرکت ملی صنایع مس، اعتبارات دولتی و تامین قیر رایگان این محور احداث شود.

وی به پروژه دیگر یعنی دوبانده سازی محور رفسنجان به زرند اشاره و تصریح کرد: باند دوم این محور به طول ۴۰ کیلومتر در حال احداث است که ۱۰ کیلومتر ابتدای آن اجرا شده و برای تکمیل آن نیاز به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

رضایی اضافه کرد: این محور عبوری استان های جنوب غربی را به شمال شرقی کشور متصل می کند و متاسفانه از لحاظ تصادفات و میزان تلفات از حادثه خیزترین محورهای استان کرمان است.

وی با بیان اینکه دوبانده سازی محور رفسنجان به زرند ضروری و در حال اجرا است و تکمیل آن نیازمند هزینه از محل اعتبارات شرکت ملی مس و اعتبارات دولتی و تامین قیر رایگان است.

حادثه خیز بودن محور رفسنجان به نوق در رتبه های اول تا سوم

وی همچنین به رفع نقاط حادثه خیز محور نوق نیز اشاره و خاطرنشان کرد: محور رفسنجان به نوق به طول ۸۵ کیلومتر یکی از محورهای ارتباطی پرترافیک این شهرستان به شهرستان بافق استان یزد نیز متصل است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان ادامه داد: این محور متاسفانه طی سال های گذشته جز رتبه های اول تا سوم تصادفات و تلفات جاده ای استان کرمان قرار داشته و به دلیل حادثه خیز بودن تمام مسیر، چهار فاز از احداث باند دوم این مسیر در حال اجرا است اما به دلیل کمبود اعتبار در حال حاضر تعطیل است و نارضایتی مردم این شهرستان را در پی داشته است.

وی اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز محور رفسنجان به زرند نیاز است.

وجود هفت روستای فاقد آسفالت در رفسنجان

رضایی با بیان اینکه اجرای روکش آسفالت محورهای روستایی از دیگر طرح های نیازمند اعتبار رفسنجان است گفت: جاده های روستایی در این شهرستان در اوایل انقلاب با کمک های اهالی و همت جهاد سازنگی وقت احداث شد و به نحوی که این شهرستان از لحاظ جاده های آسفالته رتبه بالایی دارد.

وی ادامه داد: اما اکنون با گذشت قریب ۴۰ سال اکثر این راه ها فرسوده شده و قابلیت استفاده را از دست داده اند و نیاز به تعمیر و روکش دارند اما به دلیل بالا بودن شاخص راه ها با وجود سهم ۱۲ درصدی شهرستان از راه های استان، کمتر از سه درصد اعتبارات سهم این شهرستان است و حتی نگهداری و خط کشی و نصب علائم این راه ها با اعتبارات موجود غیر ممکن شده است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه این شهرستان هفت روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته دارد تصریح کرد: روکش آسفالت راه های روستایی شهرستان رفسنجان نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی به تامین آب آشامیدنی در رفسنجان اشاره کرد و گفت: رفسنجان از دشت های با تنش آبی شدید در کشور است و کمبود آب می تواند تنش های اجتماعی زیادی را در آینده ای نزدیک و حتی همین تابستان پیش رو ایجاد کند.

اجرای ۱۰ کیلومتر خط لوله آب کمک بزرگی به رفع کم آبی در رفسنجان است

رضایی ادامه داد: پیشنهاد اصلی ما رفع مشکل انتقال آب در رفسنجان است و بهترین گزینه خط انتقال آب از خلیج فارس است که از مخازن تقلیل فشار موجود در منطقه راویز و با اجرای فقط ۱۰ کیلومتر خط لوله می توان آب را به صورت ثقلی به مخازن آب رفسنجان رساند که برای اجرای این پروژه به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مقام عالی دولت در رفسنجان بیان کرد: تکمیل و تجهیز مخازن و تاسیسات آب آشامیدنی رفسنجان یکی دیگر از دغدغه های این شهرستان است.

وی گفت: طرح در دست اجرای مخزن ۱۵۰ هزار متر مکعبی رفسنجان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل این مخزن و اجرای خطوط انتقال آب به شهر رفسنجان تامین آب شهر در تابستان پیش رو امکان پذیر است.

بیمارستان های فرسوده رفسنجان نیازمند مقاوم سازی

سرپرست فرمانداری رفسنجان در ادامه اظهار داشت: اعتبارات تعمیر بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) و احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی رفسنجان محدود است.

وی افزود: مقاوم سازی بیمارستان های علی ابن ابیطالب (ع) و مرادی رفسنجان که سال ها قبل توسط خیرین احداث شده آغاز شده که به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.

وی ادامه داد: احداث بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی رفسنجان نیز در دستور کار قرار دارد که هم اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده چنانچه در پیوست قانون بودجه کشور هم وجود دارد اما اعتبار آن بسیار محدود است.

توسعه و بازسازی شکه برق در اولویت باشد

رضایی بیان کرد: شهرستان رفسنجان به دلیل قدمت شبکه برق و وجود تعداد زیادی موتور پمپ کشاورزی با مشکلات فراوانی روبرو است و بسیاری از فیدرهای خطوط انتقال دارای حداکثر بار هستند و روشنایی معابر در اکثر روستاها اسفناک است و توسعه شبکه برای ساخت و سازهای جدید با نوبت های طولانی مواجه می باشند.

وی تصریح کرد: افت ولتاژ در بیشتر نقاط شهری و روستایی رفسنجان در ایام گرم سال خسارات فراوانی را به مشترکین تحمیل می کند که نیاز به توسعه و بازسازی شبکه برق دارد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان در مورد وضعیت مدارس شهرستان نیز گفت: این شهرستان دارای جمعیت دانش آموزی بالغ بر ۵۰ هزار نفر بومی است که باتوجه به حضور قریب ۶۰ هزار نفر اتباع خارجی در این شهرستان صرفا آمار کلاس های آموزشی اختصاص یافته به فرزندان اتباع و معلمین اتباع در این شهرستان بعضا از آمارتحت پوشش آموزش و پرورش  برخی شهرستان های استان کرمان بیشتر است.

وی همچنین گفت: مرکز توانبخشی رفسنجان از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است و برای تکمیل نیاز به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

تکمیل نیمی از سالن های ورزشی در دست اجرای رفسنجان نیازمند ۱۰ میلیارد تومان است

رضایی تصریح کرد: هفت سالن ورزشی در دست احداث این شهرستان بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در نقاط مختلف از جمله رفسنجان، بهرمان، قاسم آباد، فردوسیه آزادگان، اودرج، رکن آباد نوق و همت آباد آگاه قرار داشته و در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان خاطرنشان کرد: تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای رفسنجان که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی درخواست کرد، دولت برای تکمیل پروژه های در دست اقدام و نیمه تمام این شهرستان تدابیر لازم را بیندیشد و برای رشد و توسعه شهرستان رفسنجان کمک های کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95075
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.