۷۰ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان زیر ظرفیت اسمی کار می‌کنند

مجید غفاری با اشاره به اینکه بخش اعظمی از صنایع صنایع کوچک ما در استان کرمان در شهرک‌های صنعتی استقرار دارند اظهار داشت: در بحث رونق تولید و وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی در این زمینه را می‌توان در دو حوزه بررسی کرد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه نخستین حوزه وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی، حوزه فعالیت‌های سخت‌افزاری و ایجاد شهرک‌ و ناحیه صنعتی است گفت: واحدهای تولیدی برای انجام فعالیت‌های خود نیازمند وجود زیرساخت‌هایی هستند که فرآیند کار باید به گونه‌ای باشد که در شهرک‌های صنعتی با این مشکلات روبه‌رو نشوند.

مدیر عامل شرکت شهرهای صنعتی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان 43 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد افزود: در هر شهرستان ما به طور قطع یک شهرک و ناحیه صنعتی برای استقرار واحدهای تولیدی وجود دارد که زیرساخت‌های لازم در آن تامین شده است.

وی با بیان اینکه از 43 شهرک صنعتی استان 42 شهرک در حال بهره‌برداری بوده و به صورت دولتی اداره می‌شوند گفت: در سال‌های اخیر مجوز احداث چند شهرک صنعتی خصوصی در استان صادر شده که یکی از آنها هم به بهره‌برداری رسیده است.

غفاری با اشاره به اینکه حوزه دیگر وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی، حوزه نرم‌افزاری است بیان کرد: کارهای نرم‌افزاری کار اصلی مجموعه شرکت شهرک‌ها در راستای رونق تولید و حمایت و تقویت صنایع کوچک در این حوزه است.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی ما در شهرک‌های صنعتی زیر ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند و این واقعیتی است که در این حوزه وجود دارد و باید عارضه‌یابی شود افزود: در شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان یک مرکز کسب و کار به وجود آمده که مشاوران جوان و متخصص کرمانی در رشته‌های مختلف بیمه، مالی، اداری، فرآیند تولید و … مستقر هستند و این مشاوران به مراکز صنعتی مراجعه کرده و بعد از عاضه‌یابی پروژه بهبود برای واحد صنعتی تعریف می‌کنند.

مدیر عامل شرکت شهرهای صنعتی استان کرمان با اشاره به اینکه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی به رسیدن این واحدها به ظرفیت واقعی آنها کمک می‌کند بیان کرد: در کنار آن برای مشکل بازار واحدهای صنعتی، آموزش و شناسایی نیازهای فناوری این واحدها هم پروژه‌هایی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد واحدهای ما زیر ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند که این میزان در بین واحدهای مختلف متفاوت بوده و می‌تواند از زیر 90 درصد تا زیر 50 درصد باشد گفت: در شهرک‌های صنعتی ما 15 درصد واحدهایی که به بهره‌برداری رسیدند تعطیل شدند که دلایل متفاوتی چون تغییر تکنولوژی، تغییر سلیقه مردم، بازار و … را شامل می‌شود.

غفاری با اشاره به اینکه صنعت، معدن و تجارت استان برای احیاء این واحدها برنامه‌هایی را در دستور کار دارد که سال گذشته در این راستا 30 واحد تولیدی از طرق مختلف احیاء شده و به چرخه تولید برگشتند افزود: در تلاش هستیم تا در سال جدید با افزایش میزان ظرفیت واحدهای موجود، راه‌اندازی واحدهای جدید و احیاء واحدهای تولیدی تعطیل استان شاهد رونق تولید و اشتغالزایی جدید در استان باشیم.

وی با بیان اینکه در بحث واحدهای دانش‌بنیان، فن‌بازار منطقه‌ای استان را داریم که دو کار مهم را انجام می‌دهد عنوان کرد: این فن‌بازار نیازهای فناورانه واحد تولیدی را شناسایی و از طریق فن‌بازار دیگر استان‌ها این نیازها را به اشتراک می‌گذارد.

مدیر عامل شرکت شهرهای صنعتی استان کرمان بیان کرد: فن‌بازارها ایداه‌هایی را که امکان تجاری‌سازی آنها برای صاحب ایده وجود ندارند را از طریق ارتباط با سرمایه‌گذاران به فعل تبدیل کرده و به یک فرآیند تولیدی می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات از مهمترین برنامه‌های ما در سال جاریست که با همکاری اداره کل صنعت، معدن وتجارت و اتاق بازرگانی در دستورکار قرار دارد گفت: این شرکت‌ها باید بازارهای هدف دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه را شناسایی کرده و آموزش واحدها برای اینکه محصول صادراتی خود را به چه کیفیتی ارائه دهند را برعهده دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27259
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.