سقوط آزاد کرمان در شاخص فضای کسب‌وکار


 از رتبه ۴ فضای کسب‌وکار به ۱۴ رسیدیم

 پاییز سال گذشته شرایط کسب‌وکار در کرمان قدری بهبود پیدا کرده بود. ما بالاخره از آخر نشینی فاصله گرفتیم و از جایگاه ۳۰ و ۳۱ به رتبه چهارم رسیده بودیم. این شرایط اما دوام نداشت زمستان سال قبل به رتبه هفتم و بهار امسال به رتبه ۱۴ رسیدیم.

جدیدترین گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق ایران از وضعیت محیط کسب‌وکار در استان‌های مختلف کشور در بهار ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، استان‌های مرکزی، خوزستان و همدان محیط کسب‌وکار نسبتاً مساعدتری نسبت به سایر استان‌ها دارند. عدد شاخص برای مرکزی ۵.۵۷، برای خوزستان ۵.۶۸ و همدان ۵.۷۳ گزارش شده است.

طبق داده‌های موجود عدد شاخص برای حدود ۵۴ درصد استان‌های کشور از عدد شاخص ملی فضای کسب‌وکار کمتر بوده است. شاخص ملی ۶.۰۴ است و در کرمان شاخص محیط کسب‌وکار نزدیک به این عدد و ۶.۰۲ است. اختلاف عدد شاخص وضعیت محیط کسب‌وکار در بهترین و بدترین استان حداکثر معادل ۰.۸۴ واحد است که نشانگر عدم وجود تفاوت قابل‌توجه در وضعیت عدد شاخص استان‌ها نسبت به یکدیگر است. در بهار ۱۴۰۳ فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در این پایش، به ترتیب سه مؤلفه ۱-غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات ۲-دشواری تأمین مالی از بانک‌ها ۳-بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار را نامناسب‌ترین مؤلفه‌های محیط کسب‌وکار کشور نسبت به سایر مؤلفه‌ها ارزیابی نموده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=121162
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.